تأیید توسعه اینترنت نسل پنجم با تجهیزات چینی در ایران

اقتصاد ۱۰۰ - «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد اینترنت نسل پنجم ایران با کمک تجهیزات چینی توسعه پیدا می‌کند.

تأیید توسعه اینترنت نسل پنجم با تجهیزات چینی در ایران

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از جی اس ام ،«عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های داخلی پیرامون تداوم همکاری ایران و چین در مسائل فناوری صحبت کرد. او اعلام کرد در آخرین سفر رئیس‌جمهور به کشور چین، تفاهم‌نامه‌ای با وزیر امور خارجه در حوزه فناوری، سخت‌افزار و نرم‌افزار به امضا رساند. این تفاهم‌نامه دارای بند‌های مختلفی است و می‌تواند در پیشرفت کشور ایران در حوزه فناوری کمک کند.

توسعه اینترنت نسل پنجم

وزیر ارتباطات تایید کرد اینترنت نسل پنجم ایران به مانند اینترنت نسل چهارم توسط تجهیزات چینی توسعه می‌یابد. سفر رئیس جمهور ایران به کشور چین در طی سه روز کاری انجام شد. دستاورد این سفر، اجرایی شدن برنامه جامع همکاری‌های 25 ساله میان ایران و چین در قالب امضای 20 سند همکاری بود. وزیر اقتصاد دولت سیزدهم از ثبت امضای 8 قرارداد سرمایه‌گذاری در سرزمین ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی در طی این سفر خبر داد.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و طبق آمار 10 ماهه گمرگ ایران، این کشور با 12 میلیارد و 600 میلیون دلار گزینه اصلی صادرات ایران بوده است. در مقابل، ایران در این مدت 12 میلیارد و 700 میلیون دلار واردات از چین داشته است.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی سکه را در نوسان نگه داشته و چشم‌ها را به تحولات بازار…

اخبار سلامت

سینما در سینما