ثبت بیشترین پتنت تراشه توسط چین در 2022 و پیشی گرفتن از آمریکا

اقتصاد ۱۰۰ - چین در موقعیت کنونی به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین توسعه دهنده تراشه در جهان محسوب نمی‌شود.

ثبت بیشترین پتنت تراشه توسط چین در 2022 و پیشی گرفتن از آمریکا

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازسخت افزارمگ ،بر اساس یک گزارش جدید، چین در سال گذشته به صورت کلی و در سطح یک کشور بیشترین میزان پتنت را ثبت کرده و این میزان بیش تقریباً 2 برابر ایالات متحده اعلام شده است. به دلیل استفاده گسترده از تراشه‌های کامپیوتری و اهمیت فراوان آن‌ها، قدرت‌های جهانی مانند ایالات متحده آمریکا و چین در حال رقابت برای پیشرفت صنعت تراشه و رقابت موثر در این زمینه هستند و اتحادیه اروپا فعالیت خود در این بخش را نیز افزایش داده است.

در همین رابطه گزارش شده که در سال 2022 به صورت کلی نزدیک به 69,190 پتنت ثبت شده که این افزایش قابل توجه 59 درصدی نسبت به سال قبل با 43,380 مورد را نشان می‌دهد. این رشد چشمگیر نشان دهنده سرعت پیشرفت این صنعت پیشرفته کامیپوتری است که هم‌اکنون بر تمام جنبه‌های زندگی امروزی تاثیر گذاشته است.

چین در همین راستا بیش از 18,223 درخواست پتنت را ثبت کرده و این تقریباً دو برابر پتنت‌های ثبت شده توسط آمریکا است. بریتانیا نیز با 179 حق ثبت اختراع تنها  0.26 درصد از این سهم را در اختیار دارد. آمار اعلام شده در سطح کشور‌ها بود، با این حال باید اشاره کرد که در بخش شرکت‌ها، کمپانی تایوانی TSMC بیشترین میزان پتنت را با 4793 مورد ثبت کرده است که نزدیک به 7 از سهم کلی عنوان شده است. SanDisk با 50 پتنت و IBM با 49 نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما