محمدرضا فرجی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران:

تاسیس بانک اصناف متفاوت تر از بانک خصوصی

اقتصاد100- عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران در جریان برگزاری اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران با حضور وزیر کشور، استاندار تهران، روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان تهران، روسای اتحادیه های صنفی تهران و تعدادی از مسئولان ملی و استانی، بر ضرورت و نیاز اصناف به تشکیل بانک اصناف تاکید کرد.

تاسیس  بانک اصناف متفاوت تر از بانک خصوصی

به گزارش خبرنگار گروه کسب وکار ؛ طی اجلاس اتاق اصناف تهران که با حضور وزیر کشور برگزار شد ، محمدرضا فرجی، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق گفت: جامعه اصناف، یک سوم جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و مهمترین مولدین اصلی مالی کشور هستند؛ ضمن اینکه قبل از تاسیس و تشکیل موسسات مالی و بانک ها، سنت نیکوی قرض الحسنه در میان آنها مرسوم و معمول بوده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس اصناف همیشه مورد وثوق و امانتدار مالی مردم بوده اند؛ لذا بانک اصناف یکی از ملزومات و نیازهای واقعی اصناف می باشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران ادامه داد: علی رغم اینکه این مهم در قانون برای اصناف دیده شده است متاسفانه دولت به دلایلی مخالف تاسیس بانک خصوصی است؛ اما باید گفت بانک اصناف با بانک خصوصی که سرمایه گذاری آن از طریق یک یا چند نفر خاص انجام می گیرد تفاوت دارد.

فرجی تاکید کرد: از حضور وزیر کشور درخواست می شود این مهم در دولت مطرح شود تا اصناف بانک جداگانه ای برای خود داشته باشند و بتوانند از عواید آن به نحو مطلوب در چرخه اقتصادی کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما