استاندار تهران:

ضرر جبران ناپذیر بی توجهی به جریان قدرتمند اصناف

اقتصاد ۱۰۰ - استاندار تهران با تقدیر از تلاش های اصناف در ایجاد آرامش و اطمینان در جامعه گفت: فلسفه حضور اصناف در بازار و هدایت منابع اقتصادی به مثابه یک جهاد بزرگ است که در شرایط متلاطم اقتصادی، تعادل و آرامش را به بازار و جامعه برمی گرداند و این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.

 ضرر جبران ناپذیر بی توجهی به جریان قدرتمند اصناف

علیرضا فخاری، استاندار تهران به همراه وزیر کشور با حضور در اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران که در جمع روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان تهران، روسای اتحادیه های صنفی تهران و تعدادی از مسئولان ملی و استانی تشکیل شد طی سخنانی در نقش بی بدیل اصناف بیان کرد: حضور بازار و اصناف به عنوان رکن اصلی اعتمادساز در حوزه سیاسی و اجتماعی کشور سابقه تاریخی دارد و اتکای بزرگان به بازار همواره نقطه قوتی در مسیر اعتلای کشور بوده و هست.

استاندار تهران تصریح کرد: اصناف در درون خود پتانسیل و ظرفیت های بسیاری دارد که ناشی از تحرک پذیری و فعالیت آنهاست. بسط این تحرک پذیری می تواند بسیار اثرگذار باشد؛ لذا بی توجهی به این جریان قدرتمند سیاسی و اجتماعی ضرر جبران ناپذیری است که به راحتی و با سرعت قابل ترمیم نخواهد بود. از این رو اعتماد متقابل مردم و بازار و نقش دولت در تعادل بخشی باید مورد توجه قرار گیرد.

فخاری عنوان کرد: صنوف از داخل ظرفیت های بزرگ اقتصادی به گردش درآمده و امروز در سبد اقتصادی بزرگ ترین قدرتی است که بعد از نفت، اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و نقش بی بدیلی در اقتصاد ملی ایفا می کند.

وی تصریح کرد: اگر امروز جریان بازار به سمت سوداگری غیرموجه پیش می رود، نشان از ضعف در حوزه هایی همچون فرآیندسازی، تنظیم مقررات، ارائه تسهیلات و پشتیبانی ها دارد که اقتصاد و بازار را از تعادل در می آورد؛ لذا توجه به این موارد از سوی مسئولان مرتبط امری ضروری است.

استاندار با اشاره به لزوم توجه به نقش و سهم اصناف در سبد اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: جریان صنوف به واسطه نوع اعتقاد، رفتار، انسجام و همبستگی راه را بر نفوذ دشمن میبندد و بزرگ ترین خدمت صنوف به مردم در این زمینه مشهود است.

فخاری در ادامه تاکید کرد: در مقابل نقش بی بدیل اصناف، استانداری نقش هماهنگ کننده بین اصناف و بخش های مختلف دولت و مجلس را دارد؛ لذا تلاش می کنیم برای رفع موانع و ارائه تسهیلاتمورد نیاز جهت سرعت گرفتن تولید و ایجاد زیرساخت های لازم

نقش بی بدیل اصناف در اقتصاد ملی/ فرآیندسازی، تنظیم مقررات، ارائه تسهیلات و پشتیبانی در دستورکار اتاق اصناف قرار گیرد

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما