فاجعه مطالبات معوق دولت ها و چشم انداز تاریک بازنشستگان

اقتصاد 100 - در حالی که به دلیل سوء مدیریت شاهد کاهش میزان رفاه مستمری بگیران هستیم وقتی ابعاد معضل نظام بازنشستگی هویداتر می‎شود که صندوق های بازنشستگی نیز در معرض ورشکستگی کامل قرار دارند.

فاجعه مطالبات معوق دولت ها و چشم انداز تاریک بازنشستگان

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ردپای دولت‌ها در آن نمودعینی دارد و سایه سیاست‌های هولناک آن براقتصادی که به خواب زمستانی رفته سنگینی می‌کند. دراین مدت، جابجایی منابع و نابرابری گسترده در توزیع آن، سیاستگذاران را وادار کرده است که میزان مطالبات صندوق‌های بازنشستگی از جمله تأمین اجتماعی را پرداخت نکنند.

این امر باعث شده که صندوق‌های بازنشستگی که زمانی برچسب بین النسلی به آنها الصاق شده بود،حالا به دولت  وابسته شوند. در حالیکه همین دولت‌ها بودند که  با مدیریت نامناسب آنها را تبدیل به قلک خود کرده بودند و در این سالها شیره آنها را مکیدند.

بنابر گفته نعمت اله ترکی، مدیرعامل بازنشستگی کشور، بیش از ۹۲ درصد منابع این صندوق را دولت تأمین می‌کند و این مسئله به یک رویه تبدیل شده است.

براساس گفته میرهاشم موسوی، صندوق تآمین اجتماعی نیز به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان و در بخش دولتی به میزان حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان، از ناترازی منابع و مصارف رنج می‌برد.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : در حال حاضر علاوه بر این دو مولفه، آن چیزی که قیمت طلا را تکان می‌دهد اخبار سیاسی امنیتی و…

اخبار سلامت

سینما در سینما