تحریم مجارستانی به دلیل همکاری با روسیه

اقتصاد100- یک روز پس از سفر وزیر خارجه مجارستان به مسکو برای گفتگو در مورد تامین انرژی با شرکت گازپروم، منابع به رویترز گفتند که واشنگتن در حال آماده شدن برای اقدام علیه برخی افراد مجارستانی به دلیل زیر پا گذاشتن تحریم ها علیه مسکو است.

تحریم مجارستانی به دلیل همکاری با روسیه

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، پیتر شیارتو وزیر امور خارجه مجارستان، روز سه‌شنبه با الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار کرد تا در مورد تامین گاز طبیعی بیشتر برای سال 2023 گفتگو کند.

به گفته BNE Intelligence، توافقنامه‌هایی که روز سه‌شنبه بین دو طرف امضا شد، متعهد به عرضه مداوم نفت و گاز روسیه به مجارستان، علاوه بر یک قرارداد اصلاح‌شده برای تامین مالی پروژه توسعه نیروگاه هسته‌ای پاکس مجارستان است.

مجارستان یکی از اعضای ناتو و اتحادیه اروپا با وابستگی شدید به نفت و گاز روسیه است که از انتقاد از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و محکوم کردن جنگ اوکراین با وجود فشارهای فزاینده واشنگتن و بروکسل، خودداری کرده است. ویکتور اوربان نخست وزیر ملی گرای مجارستان، به شدت از تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه انتقاد کرده است.

گرگلی گولیاس رئیس دفتر اوربان در توییتر گفت: «در روزهای اخیر، همه با این واقعیت مواجه شده‌اند که دیگر فقط مخالفان دولت نیستند که با پول آمریکا کارزار برگزار می‌کنند، بلکه سفارت آمریکا مستقیما در مجارستان کارزار می‌کند.»

وی افزود: «ایالات متحده از تلاش برای تحت فشار گذاشتن مجارستان برای پیوستن به موضع جنگ‌افروزانه خود دست برنداشته است، اما مجارستان همچنان متقاعد شده است که صلح تنها نفع مشترک است.»

بر اساس اسناد اطلاعاتی ادعایی سیا، اوربان ایالات متحده را به عنوان یک دشمن اصلی می بیند و مجموعه ای از اسناد افشا شده ادعا می کنند واشنگتن در حال جاسوسی از حزب آقای اوربان است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما