روسیه مکانیسم سقف قیمت نفت توسط غرب را به رسمیت نمی‌شناسد

اقتصاد100- کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که سقف قیمتی که کشورهای غربی برای صادرات نفت روسیه وضع کرده‌اند را به رسمیت نمی‌شناسد، پس از اینکه ایالات متحده اعلام کرد که این سقف به خوبی کار می‌کند.

روسیه مکانیسم سقف قیمت نفت توسط غرب را به رسمیت نمی‌شناسد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، واشنگتن یکی از معماران اصلی سقف قیمت نفت روسیه بود که هدف آن کاهش درآمدهای مسکو برای تامین بودجه تهاجم این کشور به اوکراین است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ما هیچ سقفی را به رسمیت نمی شناسیم و نخواهیم شناخت. ما تلاش می کنیم تا این سیستم به منافع ما آسیب نرساند.»

اقتصاد روسیه در مواجهه با تحریم های سخت غرب به طرز قابل توجهی تاب‌آور بوده، اما سقف قیمتی تلاش های این کشور برای فروش نفت در سطح جهان را پیچیده کرده است.

مسکو که حدود 10 درصد از عرضه جهانی نفت را به خود اختصاص می‌دهد، ماه گذشته اعلام کرد که در واکنش به سقف قیمتی، تولید خود را در ماه مارس 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد.

مقامات ایالات متحده استدلال می کنند که سقف قیمت کارساز است، زیرا نفت اورال روسیه (شاخصی برای صادرات مسکو) با تخفیف شدید نسبت به شاخص بین المللی برنت به فروش می‌رسد.

آموس هاخشتاین، مسئول بخش انرژی کاخ سفید روز دوشنبه گفت: «من فکر می‌کنم زیبایی این فرآیند این است که کار می‌کند و نفت روسیه و محصولات روسیه زیر سقف قیمت معامله می‌شوند.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما