دور جدید تحریم‌های غرب علیه روسیه؛ نهادهای ایرانی هم تحریم می‌شوند

اقتصاد 100- دولت جو بایدن، یک سال پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، در حال برنامه‌ریزی برای اعمال کنترل های جدید صادراتی و دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه است که صنایع کلیدی را هدف قرار می‌دهد.

دور جدید تحریم‌های غرب علیه روسیه؛ نهادهای ایرانی هم تحریم می‌شوند

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از بلومبرگ، به گفته افراد مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، این اقدامات بخش‌های دفاعی و انرژی، موسسات مالی و چندین فرد را هدف قرار خواهد داد. همچنین انتظار می رود که ایالات متحده و متحدانش تمرکز خود را به جلوگیری از گریز و دور زدن تحریم‌ها معطوف نمایند و حمایت کشورهای ثالث از روسیه را مختل کنند.

به عنوان بخشی از افزایش تلاش‌ها، اتحادیه اروپا ممکن است بانک‌ها و سایر موسسات را مجبور کند تا اطلاعات مربوط به دارایی‌های تحریم شده روسیه که در اختیار دارند را گزارش دهند. تحریم های اتحادیه اروپا مستلزم حمایت همه کشورهای عضو است.

بسته اتحادیه اروپا همچنین شامل اعمال محدودیت‌هایی برای نهادهای ایرانی است که طبق ادعای غرب، پهباد و سایر تجهیزات نظامی را به روسیه ارائه می‌کنند، و همچنین کنترل‌های تجاری گسترده روی سایر کالاهای مورد استفاده ارتش روسیه، از جمله فناوری‌ها، قطعات، وسایل نقلیه سنگین، لوازم الکترونیکی و کمیاب.

کشورهای گروه هفت و اتحادیه اروپا نیز به دنبال افزایش همکاری خود در اجرای تحریم ها هستند. هدف آنها افزایش فشار بر شرکت‌هایی است که ممکن است به روسیه کمک کنند تا از تاثیر تحریم‌ها دور شود. همچنین فشار دیپلماتیک بر کشورهایی که ممکن است به مسکو کمک کنند، و همچنین بررسی اقدامات و مجازات‌های آتی برای مختل کردن جریان تجهیزات نظامی را افزایش می‌دهد.

افراد مطلع اضافه کردند که با گذشت یک سال از جنگ روسیه در اوکراین و با تصویب چندین مجموعه از بسته‌های تحریمی، تمرکز مجدد بر اجرای محدودیت‌های موجود، از جمله اجبار کردن کشورهایی که این اقدامات را اتخاذ نکرده‌اند و همچنین شرکت‌هایی که قصد اجرای این اقدامات را دارند خواهد بود.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما