چه تعداد نیروی روسیه در جنگ اوکراین کشته شده‌اند؟

اقتصاد100- یک بررسی که اخیرا توسط یک اندیشکده آمریکایی منتشر شده است، ارزیابی جدیدی از تلفات بسیار بالای روسیه در تهاجم به اوکراین ارائه می‌کند (نمودار را ببینید).

چه تعداد نیروی روسیه در جنگ اوکراین کشته شده‌اند؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از اکونومیست، به گفته مارک میلی، ژنرال ارشد آمریکا، در مصاحبه با وب سایت خبری پولیتیکو، اخیرا نزدیک به 1200 سرباز روسی در یک روز در اطراف باخموت کشته شدند. او با اشاره به نبرد وحشیانه 36 روزه اقیانوس آرام در طول جنگ جهانی دوم گفت: «این ایوو جیما است. این شیلو است (نبردی در جنگ داخلی آمریکا).» 

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS)، یک اندیشکده در واشنگتن، به نقل از گزارشات مقامات آمریکایی و غربی و همچنین افکار عمومی می‌گوید که روسیه احتمالا در اولین سال تهاجم خود متحمل 60 تا 70 هزار تلفات جنگی شده است. نمودار ما تخمین میانگین را در این محدوده نشان می دهد. با احتساب کشته‌شدگان، زخمی‌ها و مفقودان، مجموع تلفات به 200 هزار تا 250 هزار می‌رسد. باید گفت که محاسبه چنین مواردی یک امر بسیار نامشخص است. اما آمار CSIS فقط کمی بیشتر از تخمین های دولت غربی است که بر اطلاعات تکیه می کنند.

تلفات بسیار بالای روسیه تعجب آور نیست. حمله برق آسای روسیه در فوریه 2022 با شکست مواجه شد و از آن زمان درگیری به جنگ فرسایشی تبدیل شده است. حجم عظیمی از گلوله بین هر دو طرف رد و بدل می‌شود. روسیه در تلاش خود برای تصرف شهر باخموت در شرق، که در حال فروپاشی است، امواجی از سربازان وظیفه و زندانیان را برای جنگ فرستاده است. تعداد زیادی از آنها کشته شده اند. بر اساس اطلاعات دفاعی بریتانیا، به مدت دو هفته در اواخر ژانویه و اوایل فوریه، همزمان با تشدید حملات روسیه در شرق اوکراین، تلفات این کشور احتمالا به بیش از 800 نفر کشته و زخمی در روز رسید.

این سطح از کشته‌ها بسیار فراتر از آن چیزی است که روسیه در هر یک از درگیری های مدرن خود با آن مواجه شده است. روسیه بین سال‌های 1999 تا 2009، ماهانه 95 تا 185 سرباز در چچن از دست ‌داد و از سال 1979 تا 1989، ماهانه 130 تا 145 سرباز در افغانستان از دست ‌داد. کشته‌شدگان روسیه در اوکراین ماهانه بین 5000 تا 5800 نظامی پیش‌بینی می‌شود. تعداد سربازان روسی که در سال گذشته کشته شده اند احتمالا از تعداد کشته شدگان هر درگیری روسیه و شوروی از سال 1945 تاکنون بیشتر است. تلفات روسیه در اوکراین تنها در مقایسه با جنگ جهانی دوم که در آن اتحاد جماهیر شوروی بیش از 8 میلیون انسان را از دست داد، بسیار کمتر است.

تلفات شدید روسیه این کشور را مجبور کرد تا در ماه سپتامبر فرمان بسیج صادر کند، اما این نیروها تا حد زیادی ناکارآمد بوده‌اند. این می تواند موج دیگری از بسیج را به راه بیندازد، هرچند که با خطرات سیاسی همراه خواهد بود. در حال حاضر، دو سوم روس‌ها فردی را می شناسند که بسیج شده یا در نبرد می جنگد. علاوه بر این، نیروهای کشته شده در سال 2022 شامل بسیاری از بهترین افسران جوان و با تجربه ترین سربازان روسیه بودند. مردانی که جایگزین آنها می شوند، آموزش، انضباط و مهارت کمتری خواهند داشت. آنها همچنین کیفیت تجهیزات مشابهی نخواهند داشت.

سال گذشته، زمانی که مقامات اطلاعاتی آمریکا در مورد آمادگی روسیه برای جنگ به کنگره توضیح دادند، اذعان کردند که ممکن است بین 25000 تا 50000 غیرنظامی اوکراینی کشته شوند، اما بر اساس گزارش سازمان ملل، مجموع واقعی آنها بسیار کمتر بوده است: حداقل 8000 کشته غیرنظامی تایید شده است. مقامات همچنین تخمین زدند که روسیه بین 3000 تا 10000 پرسنل نظامی را از دست می‌دهد (محدوده ای که منعکس کننده انتظارات از یک جنگ متعارف نسبتا کوتاه است). با این حال آنها هرگز پیش‌بینی نمی‌کردند که روسیه در عرض یک سال یک ارتش کامل را از دست خواهد داد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما