روسیه عرضه نفت از طریق خط لوله به لهستان را متوقف کرد

اقتصاد100- مدیرعامل پالایشگاه لهستانی PKN Orlen روز شنبه گفت که روسیه عرضه نفت به لهستان از طریق خط لوله دروژبا را متوقف کرده است و افزود که این شرکت از منابع جایگزین برای جبران این شکاف استفاده خواهد کرد.

روسیه عرضه نفت از طریق خط لوله به لهستان را متوقف کرد

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، توقف عرضه از طریق این خط لوله که از تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه در پی تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین مستثنی شده است، یک روز پس از تحویل تانک های لئوپارد لهستان به اوکراین رخ داد.

دانیل اوبایتک، مدیرعامل PKN Orlen، گفت: «ما به طور موثر در حال تامین منابع هستیم. روسیه عرضه به لهستان را متوقف کرده است که ما برای مقابله با آن آماده ایم. تنها 10 درصد نفت خام از روسیه می آید و ما آن را با منابع دیگر جایگزین خواهیم کرد.»

این شرکت اعلام کرد که می تواند پالایشگاه های خود را به طور کامل تامین کند و توقف عرضه خط لوله تاثیری بر تحویل بنزین و گازوئیل به مشتریان نخواهد داشت.

این توقف عرضه پس از آن اتفاق افتاد که جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، این هفته از ورشو و کیف بازدید کرد. همچنین روز جمعه اتحادیه اروپا بر سر بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه به توافق رسید.

پس از حمله به اوکراین و پیش از تحریم صادرات دریایی نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا، PKN Orlen خرید نفت و سوخت روسیه از طریق دریا را متوقف کرد.

به گفته این شرکت، سبد عرضه این شرکت اکنون شامل نفت غرب آفریقا، دریای مدیترانه، خلیج فارس و خلیج مکزیک است. همچنین از سال 2022 با آرامکو عربستان قرارداد عرضه دارد.

منابع نفت از طریق نفتوپورت، پایانه نفتی در گدانسک در دریای بالتیک، به لهستان می رسد. این کشور می‌تواند سالانه 36 میلیون تن نفت دریافت کند که توسط پالایشگاه‌های لهستان فرآوری می‌شود و تا حدی برای تامین نفت پالایشگاه‌های شرق آلمان استفاده می‌شود.

ماتیوژ برگر، مسئول زیرساخت های انرژی استراتژیک، در تماس تلفنی به رویترز گفت: «با توجه به ظرفیت نفتوپورت و این واقعیت که ما مسیرهای دیگری نیز برای واردات سوخت موتور داریم، مشتریان هیچ تاثیری را احساس نخواهند کرد، در حالی که PKN Orlen ماه ها برای این امر آماده شده است.»

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما