اقتصاد روسیه در سال 2022 چقدر کوچک شد؟

اقتصاد100- اقتصاد روسیه در سال گذشته 2.1 درصد کوچک شد و بدترین هراس از یک رکود بزرگ را به چالش کشید زیرا افزایش صادرات کامودیتی‌ها به خنثی کردن تاثیر تحریم‌های آمریکا و اروپا به دلیل حمله ولادیمیر پوتین اوکراین، کمک کرد.

اقتصاد روسیه در سال 2022 چقدر کوچک شد؟

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از بلومبرگ، نتیجه اولیه بهتر از کاهش 3 درصدی بود که مقامات در اوایل پاییز انتظار داشتند و بسیار کمتر از کاهش 10 درصدی بود که برخی برآوردها در زمان آغاز تحریم ها در یک سال پیش مشاهده می‌کردند.

سرویس آمار فدرال روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بیشترین زیان را تجارت عمده فروشی و خرده فروشی و همچنین تولید و حمل و نقل داشتند، در حالی که معدن، کشاورزی، ساخت و ساز و هزینه‌های دولت در سال گذشته رشد کردند.

دیمیتری پولووی، اقتصاددان در بانک Locko گفت: «این یک نتیجه خوب است. اما این مربوط به گذشته است. مهم آینده است و در اینجا هنوز دلایل کمی برای بهبودی وجود دارد. در مورد سال 2023، ما هنوز یک انقباض کوچک 1 تا 2 درصدی را پیش‌بینی می‌کنیم.»

رشد پروژه های بانک مرکزی ممکن است امسال از سر گرفته شود. بلومبرگ اکونومیکس تخمین می زند که اقتصاد روسیه تا سال 2026 به میزان 190 میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی خود را نسبت به مسیر پیش از جنگ از دست خواهد داد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما