هند رکورد واردات نفت روسیه را در ماه ژانویه شکست

اقتصاد100- بر اساس داده های منابع تجاری، واردات نفت روسیه توسط هند در ژانویه به رکورد 1.4 میلیون بشکه در روز رسید که 9.2 درصد نسبت به دسامبر افزایش داشت. مسکو بزرگترین فروشنده نفت به دهلی نو به طور ماهانه محسوب می‌شود و پس از آن عراق و عربستان سعودی هستند.

هند رکورد واردات نفت روسیه را در ماه ژانویه شکست

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی به نقل از رویترز، این داده‌ها نشان داد که نفت روسیه در ماه گذشته حدود 27 درصد از 5 میلیون بشکه در روز نفت خام وارداتی هند، سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت جهان را به خود اختصاص داده است.

واردات نفت توسط هند معمولا در ماه های دسامبر و ژانویه افزایش می یابد زیرا پالایشگاه های دولتی از تعمیرات در سه‌ماهه اول اجتناب می کنند تا به اهداف تولید سالانه تعیین شده توسط دولت دست یابند.

پالایشگاه‌های هند که به ‌دلیل گرانی حمل و نقل به ندرت نفت روسیه را خریداری می‌کردند، اکنون به‌عنوان مشتری اصلی نفت روسیه ظاهر شده‌اند و نفت خام تخفیف‌خورده‌ای را که کشورهای غربی از زمان تهاجم به اوکراین از آن پرهیز می‌کنند، خریداری می‌کنند.

داده‌ها نشان می‌دهد که واردات نفت خام سوکول روسیه در ماه گذشته با 100900 بشکه در روز بالاترین میزان واردات نفت خام روسیه از سوی هند بوده است، زیرا تولید از میدان ساخالین 1 تحت یک اپراتور جدید از سر گرفته شده است.

در ژانویه، واردات نفت از کانادا به 314 هزار بشکه در روز افزایش یافت، زیرا «صنایع ریلاینس» خرید نفت خام دور را افزایش داد. کانادا به عنوان پنجمین تامین کننده بزرگ هند در ماه ژانویه پس از امارات متحده عربی ظاهر شد.

واردات نفت عراق توسط هند در ژانویه به بالاترین میزان در هفت ماه گذشته یعنی 983 هزار بشکه در روز رسید که 11 درصد نسبت به دسامبر افزایش داشت.

طی ماه‌های آوریل تا ژانویه، عراق بزرگترین تامین‌کننده نفت هند بود، در حالی که روسیه دومین تامین‌کننده بزرگ نفت و جایگزین عربستان سعودی شد که اکنون در جایگاه سوم قرار دارد.

داده‌ها نشان می‌دهد که خرید بیشتر نفت از روسیه، واردات هند از خاورمیانه را به پایین‌ترین حد خود یعنی 48 درصد کاهش داده و واردات از کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به پایین‌ترین حد تاریخی رسانده است.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما