احتمال وضع تعرفه سنگین بر واردات آلومینیوم روسیه در آمریکا

اقتصاد100- به گفته افراد مطلع، ایالات متحده در حال آماده شدن برای اعمال تعرفه 200 درصدی بر آلومینیوم ساخت روسیه در هفته جاری برای حفظ فشار بر مسکو با نزدیک شدن به یک سالگی تهاجم به اوکراین است.

احتمال وضع تعرفه سنگین بر واردات آلومینیوم روسیه در آمریکا

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از بلومبرگ، افراد مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که این اقدام ماه‌هاست که در حال بررسی است. آنها افزودند که ایالات متحده این فلز روسیه را هدف قرار داده است، زیرا مسکو آلومینیوم را در بازار آمریکا سرازیر کرده است و به شرکت های آمریکایی آسیب می‌رساند.

جو بایدن هنوز مجوز رسمی برای این اقدام را صادر نکرده است و نگرانی‌هایی در دولت در مورد آسیب‌های جانبی به صنایع ایالات متحده از جمله هوافضا و خودروسازی وجود دارد.

چنین تعرفه‌های سنگینی عملا به واردات این فلز از روسیه، دومین تولیدکننده بزرگ در جهان، پایان خواهد داد. در حالی که واردات روسیه به طور سنتی 10 درصد از کل واردات آلومینیوم آمریکا را به خود اختصاص داده است، طبق داده‌های تجاری ایالات متحده، این میزان به بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

آخرین تشدید فشارها بر مسکو پس از آن صورت می‌گیرد که واشنگتن سطوح بی‌سابقه‌ای از تحریم‌ها را برای مجازات و منزوی کردن دولت ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعمال کرده است.

واردات آلومینیوم از این کشور در ماه اکتبر پس از آنکه بلومبرگ گزارش داد که کاخ سفید در حال بررسی تحریم تلافی جویانه این فلز روسی است، نزدیک به صفر کاهش یافته بود. با این حال واردات در نوامبر به 11600 تن و در دسامبر به حدود 11000 تن افزایش یافت. ژانویه امسال شاهد واردات 9700 تن آلومینیوم از روسیه بودیم.

سهام شرکت «روس‌آل» در مسکو 1 درصد کاهش یافت. معاملات آتی آلومینیوم در بورس فلزات لندن پس از انتشار این خبر با افت اولیه 2.2 درصدی روبرو شد و تا ساعت 9:42 صبح به وقت نیویورک 1.1 درصد کاهش یافت. روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این فلز است و تعرفه‌های عرضه آن احتمالا بازار جهانی را تنگ‌تر کرده و به افزایش قیمت‌ها کمک می‌کند.

روس‌آل، تنها تولید کننده آلومینیوم روسیه، از اظهار نظر فوری خودداری کرد. شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

روسیه، بزرگترین تولیدکننده پس از چین، منبع مهمی از مواد برای بازار ایالات متحده است. در حالی که بیشتر این محصولات شامل ارزش افزوده هستند، خریداران ایالات متحده از بخش ساخت و ساز تا خودروسازان را شامل می شوند.

قیمت آلومینیوم در بحبوحه نگرانی از کند شدن رشد جهانی و ادامه قرنطینه در چین، بزرگترین مصرف کننده جهان، در سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافت. خریداران در بازار ایالات متحده از ماه اکتبر در مورد پتانسیل عرضه جایگزین در صورت ممنوعیت واردات از روسیه، تعرفه یا تحریم فلزات روسیه بحث کرده‌اند.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما