افزایش قیمت بنزین و دیزل در پاکستان/ موج جدید قاچاق بنزین از ایران

وزارت دارایی پاکستان روز یکشنبه اعلام کرد که قیمت بنزین و گازوئیل به میزان 35 روپیه (0.1400 دلار) در هر لیتر پس از کاهش شدید ارزش پول این کشور در هفته جاری افزایش خواهد یافت.

افزایش قیمت بنزین و دیزل در پاکستان/ موج جدید قاچاق بنزین از ایران

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد100 به نقل از رویترز، این تصمیم چند روز قبل از سفر هیئت صندوق بین المللی پول به پاکستان گرفته شد که در مورد نهمین بازنگری برنامه بودجه جاری کشور گفتگو خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد100 بر این اساس پیش بینی می شود که قاچاق فراورده های نفتی طی روزهای آتی از ایران به سمت پاکستان به شدت افزایش پیدا کند.

هفته گذشته، روپیه پاکستان نزدیک به 12 درصد از ارزش خود را پس از حذف سقف های قیمتی که توسط دولت اعمال شده بود اما با مخالفت صندوق بین المللی پول مواجه شد، از دست داد.

اسحاق دار وزیر دارایی روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که امیدوار است این اعلامیه گمانه‌زنی‌ها در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر افزایش قیمت بیشتر یا کم شدن عرضه بنزین را برطرف کند. وی گفت: «این افزایش قیمت توسط مقامات نفت و گاز به دلیل هزینه بیشتر خرید انرژی در بازار جهانی توصیه شده است.»

شاهدان رویترز گزارش دادند که برخی از پمپ بنزین‌ها صف‌های طولانی داشتند.  پاکستان در بحبوحه بحران تراز پرداخت ها قرار دارد و کاهش شدید ارزش روپیه پاکستان باعث افزایش قیمت کالاهای وارداتی خواهد شد. انرژی بخش بزرگی از هزینه واردات پاکستان را تشکیل می دهد.

پایان پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

اگر پول داشته باشید سرمایه گذاری در کدامیک را ترجیح می دهید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما