عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

پشت پرده سود کثیف فیلترشکن ها

اقتصاد100-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد که محدود شدن اینترنت در کشور سود دهی کثیف برای عده که بازار سیاه فیلترشکن را ایجاد کردند به همراه دارد.

پشت پرده سود کثیف فیلترشکن ها

یعقوب رضا زاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت:بعد از اتفاقات سال گذشته،شورای امنیت ملی کشور تصمیم بر محدود کردن فضای اینترنتی گرفت، هر چند از طرف وزارت ارتباطات پلتفرم های داخلی مثل ایتا و بله دردسترس مردم قرار گرفت اما این موضوع پاسخگوی نیاز مردم مخصوصا جوانان ،دانشجویان ،دانشگاهیان ،سرمایه گذاران و صادر کنندگان نیست.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم برای دسترسی به اینترنت آزاد مجبور به روی آوردن به فیلترشکن ها شدند افزود: با ایجاد بازار سیاه فیلترشکن ها شاهد کلاهبرداری وبازار سیاه در این بخش هستیم که هزاران هزار میلیارد تومان خسارت سنگین برای مردم و کشور به همراه دارد.

نماینده مردم سلماس تصریح کرد: درشرایط فعلی که فضای مجازی از نان شب برای مردم واجب تر شده لازم است نمایندگان مجلس و دولت برای این موضوع فکر اساسی داشته وسعی کنند فضای محدود شده، با راهکارهای خوب و آسان وزارت ارتباطات وابزارهای مختلف، کنترل وساماندهی شود تا از ایجاد بازار سیاه و رفتن سودهای آنچنانی به جیب یک عده جلوگیری شود.

وی در پاسخ به اینکه وزیر ارتباطات تاکید دارد سرعت اینترنت در کشور بالا است گفت:وزیر اگر می گوید سرعت اینترنت بالا است درست می گوید چون مربوط به فضای های اینترنتی مثل ایتا وبله  است ولی در فضای مجازی که نیاز به فیلتر شکن هست و برای مردم بار مالی دارد سرعت پایین است.

رضا زاده افزود:امکان دارد در کشور مشکل امنیتی پیش بیاید اما یک تا دو روزباید اینترنت قطع یا  کنترل شود،اما اینکه کل اینترنت را ببنیم باعث ایجاد سود دهی کثیف برای یک عده که بازار سیاه ایجاد کردند می شود.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما