مجلس با مجازات سلبریتی‌‎ها موافق نیست

اقتصاد 100- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: طرح موسوم به مجازات افراد مشهور به دلیل اظهارنظر در مسائل کشور، مورد استقبال اکثریت نمایندگان مجلس نیست.

مجلس با مجازات سلبریتی‌‎ها موافق نیست

به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100، جلیل رحیمی جهان آبادی، با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان طرحی در خصوص مجازات افراد مشهور در صورت اظهار نظر پیش از مقامات رسمی، درباره مسائل کشور ثبت کرده اند، گفت: هر نماینده ای حق ثبت طرح دارد اما تا زمانی که مراحل تبدیل شدن به قانون که مراحلی چون ثبت در سامانه، بررسی در معاونت قوانین، تصویب در کمیسیون، قرار گرفتن در نوبت بررسی صحن و تایید شورای نگهبان را طی نکند، هیچ اثرگذاری و وجاهتی ندارد که کسی بخواهد روی آن مانور دهد و مجلس را تخریب کند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس تاکید کرد: از سال 57 تا کنون، با مقایسه قوانین کشورهای منطقه متوجه می‌شویم که قانون اساسی در ایران جزء پیشرو ترین قوانین است و ظرفیت‌های عظیمی برای آزادی، فعالیت مدنی، سیاسی، انتخاباتی و حزبی دارد اینکه برخی اجرایی نمی شود ومغفول مانده حرف دیگری است.

وی بیان کرد: مطرح کردن شبهاتی علیه مجلس و تخریب دستگاه قانون گذاری این تصور را ایجاد می کند که اهداف خاصی دنبال می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: با نگاهی به پیشینه ادوار مجلس شورای اسلامی، می بینید که چندین هزار طرح آمده که ممکن است خلاف منطق، قانون اساسی و منافع مردم باشد اما دلیلی ندارد به ابزاری برای تخریب مجلس تبدیل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: طرح موسوم به مجازات افراد مشهور به دلیل اظهارنظر در مسائل کشور مورد استقبال اکثریت نمایندگان نیست، برای تصویب آن باید فرایندی طی شود، از سوی دیگر هر نماینده ای می تواند ایده خود را به طرح تبدیل کند اما دلیل نمی شود به جنجالی برای مجلس منتهی شود و تبلیغات و تخریب علیه دستگاه قانون گذاری شکل بگیرد.

انتهای پیام

منبع : خانه ملت

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما