پایان بورس امروز ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / بازگشت دست پر بازار بعد از تعطیلات

اقتصاد ۱۰۰- بازار سهام امروز یکپارچه سبزپوش بود و رشد نماگرهای بازار در کنار جهش دوباره حجم و ارزش معاملات خرد، روز خوشی را برای سرمایه‌گذاران رقم زد. امروز همچنین صندوق‌های درآمد ثابت با خروج سنگین پول حقیقی روبرو شدند، در حالی که سهام شاهد ورود پول بودند.

پایان بورس امروز ۲۷ آذر ۱۴۰۲ / بازگشت دست پر بازار بعد از تعطیلات

بازار سهام امروز شاهد پویایی چرخه معاملات بود؛ به نحوی که نه تنها حجم معاملات بالا رفت و پول در این بازار به گردش درآمد، بله صفوف خرید سنگینی در برابر صفوف فروش تشکیل شد که خبر از رشد تقاضای سهام می‌داد. این روند به‌ویژه با شارژ خبری پیرامون تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌های بورس ی تقویت شد که به نظر می‌رسد قرار است پروسه‌ای جدی و عملیاتی به دور از شعارهای دولت باشد. امروز همچنین اعلام شد که تجدید ارزیابی گروه بانکی در جلسه‌ای جداگانه با حضور نمایندگان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این خبر امروز گروه بانکی را در میان گروه‌های سبز بازار قرار داد

طی معاملات روز جاری اغلب نمادهای گروه‌های مختلف بازار سبزپوش بودند و برخلاف هفته‌های قبل که تنها سهام کوچک و متوسط مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار داشتند، سهام شاخص‌ساز هم امروز طرفدار زیادی داشتند.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد 35 هزار و 831 واحدی، 1.65 درصد بالا رفت و در پله دو میلیون و 207 هزار و 655 واحدی قرار گرفت. در همین حال، شاخص هم‌وزن نیز رشد قابل توجهی داشت و با افزایش هشت هزار و 459 واحدی، معادل 1.12 درصد بالا رفت تا در سطح 764 هزار و 620 واحد قرار گیرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس رشد کرد و  واحد بالا رفت؛ این افزایش .0.94 درصدی، شاخص کل فرابورس را در سطح 26 هزار و 640 واحد نشاند.

نمادهای موثر

امروز نماد فولاد، به تنهایی شاخص کل بورس را بیش از سه هزار و 908 واحد بالا برد. فملی، فارس و تاپیکو هم توانستند هر کدام شاخص کل را بیش از دو هزار واحد افزایش دهند. نمادهای وبملت، شستا و رمپنا نیز توانستند بیش از هزار واحد بر رشد شاخص کل اثر بگذارند.

در همین حال پترول، شستا، فولاد، وبملت، حفارس، خگستر و وتجارت، پرتراکتش‌ترین نمادهای بورسی در معاملات روز جاری بودند.

امروز در فرابورس هم نماد انتخاب، بیشترین تاثیر منفی و نمادهای وسپهر، آریا، زاگرس، خاور، وگردش و سامان، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل این بازار داشتند. وسپهر، فصبا، گدنا، نطرین، خاور، فرابورس و بمولد، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها امروز جهش قابل ملاحظه‌ای داشت و تا لحظه تنظیم این گزارش به 12 میلیارد و 100 میلیون برگه سهم رسید.

در همین حال، ارزش معاملات خرد هم به تبع رشد حجم معاملات و افزایش تقاضا، بالا رفت و تا این لحظه به هشت هزار و 60 میلیارد تومان رسید.

امروز سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها شاهد ورود 92 میلیارد تومان پول حقیقی بود، در حالی که بیش از هزار و 48 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد.

منبع: تجارت ینوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما