اعلام دو دلیلی که برای شما سود سهام عدالت واریز نشده + جزنیات

اقتصاد 100 - دو دلیل برای عدم واریز سود سهام عدالت مرحله دوم می‌توان عنوان کرد،‌ اولین دلیل زمان‌بر بودن واریز سود سهام عدالت است و دیگری مشکلات حساب بانکی افراد است.

اعلام دو دلیلی که برای شما سود سهام عدالت واریز نشده + جزنیات

رئیس سازمان بورس اعلام کرده بود که واریز سود سهام عدالت از تاریخ ۲۵ اسفند ماه آغاز و تا پایان سال جاری تمام می‌شود. این گفته به این معناست که واریز سود سهام عدالت یک فرایند چند روزه است و برخی از افراد ممکن است در اولین روز،‌ سود خود را دریافت کنند و برخی دیگر در روزهای آینده این سود را بگیرند.

بر این اساس یکی از علت‌های واریز نشدن سود سهام عدالت می‌تواند این باشد که هنوز این فرایند به پایان نرسیده و احتمالا در دو روز کاری پیش رو هم ادامه داشته باشد و افرادی که هنوز سودی نگرفته‌اند امروز و فردا هم می‌توانند منتظر واریز سود باشند.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت

اما علت دیگر واریز نشدن سود سهام عدالت می‌تواند مشکلات موجود در حساب بانکی دارندگان سهام عدالت باشد. افراد تنها در صورتی می‌توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند که سجامی شده و کد بورسی داشته باشند. پس اگر افراد هنوز در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده باشند هیچ سودی برای آنها واریز نمی‌شود. بر این اساس بخشی از عدم واریزی‌ها می‌تواند به دلیل ثبت نام نکردن در سامانه سجام باشد.

مشکل بانکی، عامل دیگر واریز نشدن سود سهام عدالت است. اگر حساب بانکی که افراد برای دریافت سود سهام عدالت معرفی کرده‌اند دارای ویژگی‌های زیر باشد، هیچ سودی برای افراد واریز نمی‌شود:

  • داشتن حساب بانکی مشترک
  • داشتن حساب بانکی  که بیش از شش ماه راکد بوده است.
  • داشتن حساب ارزی
  • اعلام شماره شبای اشتباه

اگر حساب بانکی که افراد برای دریافت سود سهام عدالت معرفی کرده‌اند،‌ یکی از ویژگی‌های بالا را داشته باشد، هیچ سودی برای افراد فعلا واریز نمی‌شود و تنها در صورتی که این اشکالات برطرف شود،‌ افراد می‌توانند در ماه‌های آینده سود سهام خود را دریافت کنند.

در ماه‌های گذشته هم اعلام شد که حدود دو میلیون نفر به دلیل مشکلات بالا هیچ سودی دریافت نکرده‌اند. این افراد باید با مراجعه به سامانه www.sejam.ir از ارزش سبد سهام عدالت خود و وضعیت حساب بانکی اعلام شده مطلع شوند.

منبع : تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.
باز