متهمان افزایش قیمت دلار و سکه مشخص شدند!

اقتصاد۱۰۰-امروز علاوه بر درهم ؛ نرخ دلار در هرات به سقف تاریخی جدید رسید.برخی از معامله گران امروز مدعی بودند نرخ دلار در هرات در مقایسه با روز قبل دو کانال بالا رفت.

 متهمان افزایش قیمت دلار و سکه مشخص شدند!

به گزارش اقتصاد به نقل از اقتصادنیوز ، نرخ حواله درهم امروز در آخرین روز بهمن 1401 مانند روزهای گذشته لیدر بازار بود.قیمت درهم عصر امروز در مقایسه با عصر پنجشنبه گذشته تقریبا 360 تومان بالا رفته بود.درهم امروز به یک مرز حساس رسید. فعالان بازار می گفتند در صورتی که نرخ درهم این مرز را حفظ کند احتمال ورود آن به کانال های بالاتر هم محتمل خواهد بود.نرخ برابری درهم به دلار بالاتر از قیمت نقدی بازار بود و همین امر موجب شده سطح انتظارات برای اسکناس آمریکایی صعودی شود. 

دلار هرات به سقف جدید رسید

امروز علاوه بر درهم ؛ نرخ دلار در هرات به سقف تاریخی جدید رسید.برخی از معامله گران امروز مدعی بودند نرخ دلار در هرات در مقایسه با روز قبل دو کانال بالا رفت.

دسته از معامله گران مدعی بودند  یک صراف از هرات پیام داده که در هرات کسی ریال نمیخرد ،طبق گفته این صراف  هراتی ها در  معامله ریال این چند ماه زیان دادند به همین دلیل بیخیالش شدند. آنها  هرچه تومان دارند میفروشند تا خلاص شوند.از سوی دیگر قیمت دلار در سلیمانیه هم امروز نسبت به روز پنحشنبه 1 هزار و 650 تومان بالاتر معامله شد. 

البته از نگاه فعالان بازار یکی از دلایل رشد نرخ ارز خروج سرمایه از کشور است.

قیمت دلار در بازار رسمی

در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار هفته گذشته وارد کانال44 و 45 هزار تومان شده است.اسکناس آمریکایی در صرافی ملی امروز  در زمان نگارش این گزارش برای خرید 44 هزار و 760 تومان و برای فروش 45 هزار و 207 تومان بود.

از سوی دیگر سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران روز گذشته قیمت دلار در حدود 44 هزار 562 تومان برای دلار بسته شد آخرین نرخ اعلام امروز برای هر دلار آمریکا 44 هزار و 760 تومان درج شده است. قیمت یورو هم روز گذشته در سایت فوق در حول و حوش امروز در محدوده 47 هزار  755 تومان به فروش رسید.با زیاد شدن فاصله نرخ صرافی ها با بازار صف های طولانی به مقابل صرافی های برگشت.

افزایش قیمت طلا 18 عیار در بازار 

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل رسمی بود.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز تا 2 میلیون و 295 هزار تومان بالا رفت. قیمت فلز گران بهای داخلی در زمان نگارش این گزارش 2 میلیون و 261 هزار و 600 تومان بود.

قیمت سکه به قله جدید رسید 

در بازار سکه هم امروز سکه بازان شاهد صعود قیمت سکه به کانال 28 میلیون تومان بودند. قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار ترمز بریده است. آن طور که سایت اتحادیه ارز وطلا اعلام کرده سکه امروز نه تنها وارد کانال 28 میلیون تومان شده بلکه به سرعت خود را به یک قدمی کانال 29 میلیون تومان رسانده بود.

قیمت سکه طبق سایت مذکور در زمان نگارش این گزارش 28 میلیون و 892 هزار تومان بود.همچنین امروز قیمت نیم سکه 300 هزار تومان گران شد و 15 میلیون و 530 هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه هم 10 میلیون و 420 هزار تومان بود. قیمت سکه بورسی هم امروز 28 میلیون  246 هزار تومان بود. 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : نایب رئیس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان ساخت قیمت طلا و سکه چند روزی است که ریزشی…

اخبار سلامت

سینما در سینما