در سه ماهه نخست 2023

ال جی در سودآوری رکورد زد

اقتصاد 100- شرکت ال جی به لطف عملکرد خوب در بخش لوازم خانگی و قطعات الکتریکی، درآمد شگفت‌انگیزی را در سه ماهه اول سال 2023 ثبت کرد و به رکورد سود رسید.

ال جی در سودآوری رکورد زد

به گزارش گروه لوازم خانگی، از سال 2009 که کره جنوبی استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) را پذیرفت، این اولین باری است که سود عملیاتی سه ماهه ال جی از سامسونگ پیشی می گیرد.

این برند کره ای که به خاطر یخچال ها و تلویزیون هایش معروف است، موفق شد در سه ماهه نخست امسال فروش 20.41 تریلیون وون (15.23 میلیارد دلاری) و سود عملیاتی 1.49 تریلیون وون را به ثبت برساند. این بالاترین سود عملیاتی است که ال جی تا به امروز برای سه ماهه اول سال ثبت کرده است.

 ال جی با وجود رکود اقتصادی جهانی، بیش از هر زمان دیگری یخچال و ماشین لباسشویی فروخت. اگر بخواهیم بخش های فروش این برند را به تفکیک بررسی کنیم باید گفت که کسب و کار لوازم خانگی شامل یخچال، ماشین لباسشویی و تهویه مطبوع این برند در سه ماهه نخست سال، 1.02 تریلیون وون سود عملیاتی داشته است.این بالاترین رقم سود عملیاتی واحد تجاری تا به امروز است.

این برند موفق شده تا استانداردها و قوانین سختگیرانه اروپا را هم رعایت کند و با محصولات سازگار با محیط زیست خود، بازاری مناسب در اروپا داشته باشد.

تجارت تلویزیون این شرکت هم 0.2 تریلیون وون سود عملیاتی داشته است. ال‌جی اعلام کرد هرچند میزان تقاضا برای تلویزیون‌ها در طول سه ماهه نخست امسال ضعیف بوده است، اما با تمرکز بر ارائه محتوا و خدمات از طریق پلتفرم webOS تلاش کرده تا آن را به سودآوری بیشتر برساند.

این در حالی است که سایر شرکت های کره جنوبی مانند سامسونگ نتایج ضعیفی داشتند. به دلیل فروش ضعیف نیمه هادی ها، در سه ماهه اول 2023کسری عملیاتی سامسونگ در بخش نیمه هادی ها 4.58 تریلیون وون و مجموع سود عملیاتی 640 میلیارد وون ثبت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما