از سرگیری مذاکرات سامسونگ با ال جی برای تامین پنل LCD

اقتصاد ۱۰۰ - با توجه به گزارش منتشر شده از سوی The Elec، به نظر می‌رسد که دو شرکت بزرگ کره‌ای یعنی سامسونگ و ال جی برای تامین پنل OLED با یکدیگر وارد دور جدیدی از مذاکرات شده‌اند.

از سرگیری مذاکرات سامسونگ با ال جی برای تامین پنل LCD

به گزارش گروه دانش و فناوری،از آن جهت که Samsung Display کسب و کار نمایشگرهای کریستال مایع (LCD) خود را در سال 2022 تعطیل کرد، اکنون به شدت به تامین کنندگان چینی برای تامین پنل‌های LCD مورد استفاده در بسیاری از تلویزیون های خودش متکی است. اگر این معامله به موقع محقق شود، سامسونگ می‌تواند تلویزیون‌هایی را با استفاده از پنل‌های جدید در اوایل سال آینده وارد بازار کند و از آن به عنوان اهرمی برای مذاکره با سایر تامین‌کنندگان استفاده کند. این قرارداد همچنین به سامسونگ امکان می‌دهد تا سبد محصولات خود را در محدوده متوسط تا بالا متنوع کند.

همانطور که The Elec تاکید می‌کند، این توافق ممکن است برای LG Display از اولویت بالاتری نسبت به سامسونگ برخوردار باشد. تنها به این دلیل که این شرکت سال گذشته زیان‌های قابل توجهی را گزارش کرده و در آینده نزدیک نیز ممکن است یک رکورد دیگر از دست دادن فرصت سه ماهه را ثبت کند.

مذاکرات سامسونگ با ال جی

رسانه‌های کره‌جنوبی در اوایل سال 2021 گزارش دادند که سامسونگ و ال‌جی به نهایی کردن یک معامله نزدیک بودند، اما ماه‌ها گذشت و هیچ پیشرفتی حاصل نشد. سپس در جولای 2022، مدیر مالی LG Display گفت که مذاکرات متوقف شده است. یک منبع در آن زمان گفت که دو طرف نتوانستند بر سر قیمت به توافق برسند و معامله متوقف شد.

پنل‌های OLED عموماً به خاطر کیفیت تصویر برترشان در مقایسه با پنل‌های LCD برای تلویزیون‌های سطح بالاتر در نظر گرفته می‌شوند. در واقع چون LCDها برای تولید تصویر به نور پس زمینه متکی هستند، نمی توانند با دقت و سطوح کنتراست ارائه شده توسط OLED که نور مرئی خود را ساطع می‌کنند، مطابقت داشته باشند. البته، OLED‌ها هم آنچنان بی‌نقص نیستند زیرا در طول تاریخ از مشکلات سوختگی رنج می‍بردند و آنقدرها که برخی دوست دارند روشنایی ندارند. این کاستی‌ها می‌توانند عملکرد HDR و تجربه کلی تماشا را هنگام تماشای در محیط‌های با نور زیاد مختل کنند.

به هر حال سامسونگ که بعد از توقف خط تولید پنل‌های LCD خود، از یک تولید کننده به مصرف کننده تبدیل شده است، حالا امیدوار است با همکاری LG بتواند دوباره نیاز کافی خود را با قیمت و کیفیت مناسب تامین کند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما