دیگر آشپزخانه خود را تمیز نکنید!

تولید پوششهای ضد میکروب؛ فناوری جدید لوازم خانگی

اقتصاد100- همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا همه افراد جامعه از جمله تولیدکنندگان لوازم خانگی نسبت به وجود ویروسها و میکروبها و انتشار سریع آنها آگاه تر شوند به همین دلیل تعداد محصولات و لوازم خانگی که به نوعی به افراد و کاربران در مقابله با ویروسها کمک کنند افزایش یافته است.

 تولید پوششهای ضد میکروب؛ فناوری جدید لوازم خانگی

به گزارش گروه لوازم خانگی، برای مثال ماشین ظرفشویی مجهز به سیستم اولترا فرش Ultra Fresh که در اصل سیستم مقابله با میکروبها روی ظروف است، یکی از محصولاتی است که با استراتژی مقابله با انتشار ویروسها و میکروبها تولید و به بازار عرضه شده است.

از آنجایی که طی دو سال اخیر بسیاری از شرکتها و تولید کنندگان تجهیزات لوازم خانگی از تکنولوژیهای مختلفی برای تولید لوازم خانگی استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از روشهایی که شرکتهای تولید‌کننده لوازم خانگی از آن استفاده کردند ساخت روکشهای ضد میکروب روی تجهیزات خود بوده است.

استفاده از این روکشها یا به نوعی پوششها باعث شده تا حتی نیازی به تمیز کردن دستی این سطوح وجود نداشته باشد.

پوششها و روکشهایی که روی این تجهیزات استفاده شده است معمولاً از رشد قارچها و باکتریها جلوگیری می‌کنند. نکته ای که وجود دارد این است که در لوازم خانگی معمولاً شکافهایی وجود دارد که اصولا منبع رشد میکروبها باکتری ها، قارچها و ویروسها است.

استفاده از این پوششها باعث شده است تا این موضوع دیگر دغدغه کاربران نباشد و رشد میکروبها در این شکافها متوقف شود. استفاده از پوششهای ضد میکروب معمولاً در مکانهایی مثل بیمارستانها و مکانهای عمومی که به دلیل حضور افراد مختلف و بیماران سرعت انتقال میکروب از طریق وسایل بسیار زیاد است، با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است و در حال حاضر در بسیاری از این مکانها از این پوششها استفاده می‌شود.

یکی دیگر از کاربردهای استفاده از پوششهای ضدمیکروب، استفاده در صنایع بسته بندی به خصوص بسته بندی مواد غذایی آماده است. در حال حاضر بسیاری از شرکتهای تولیدکننده مواد غذایی آماده، از این پوششها برای بسته بندی محصولات خود استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه در حال حاضر سرایت بیماریهای ویروسی و مقابله با آن یکی از دغدغه‌های اقشار مختلف جامعه است اما هنوز استفاده از پوششهای ضد میکروب روی تجهیزات و لوازم خانگی جای کار دارد و می‌بایست بیشتر گسترش یابد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما