چطور از ظروف چوبی نگهداری کنیم؟

اقتصاد100- یکی از ظروفی که این روزها ترند شده و بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته ظروف و تخته سروهای چوبی هستند که هرچند با آوردن بخشی از طبیعت به خانه، شما را میهمان زیبایی خاصی می کند اما یادتان باشد که نگهداری از این ظروف زیبا و پرانرژی چندان ساده نیست.

چطور از ظروف چوبی نگهداری کنیم؟

به گزارش گروه لوازم خانگی، در صورتی که از آنها به خوبی مراقبت نکنید پس از مدتی شاهد ترک خوردن آنها خواهید بود. امابرای نگهداری از این ظروف چه باید کرد؟در گام نخست پس از خریدن این ظروف و قبل از استفاده از آنها، باید آنها را با روغن زیتون چرب کرد تا به صورت پوششی مناسب روی آن قرار بگیرد و مانع ترک خوردن ظرف شود.

نگران بوی روغن زیتون یا باقی ماندن طعم آن هم نباشید چون پس از چند ساعت روعن به خورد ظروف می رود و هیچ بو و مزه ای از روعن زیتون بر روی ظرف باقی نمی ماند.موضوع دوم نحوه شست و شوی این ظروف پرطرفدار این روزهاست.

یادتان باشد که هرگز این ظروف را درون ماشین ظرفشویی قرار ندهید چون اصولا برای این کار ساخته نشده اند. زمانی که چوب برای مدت طولانی در معرض آب قرار گیرد، پوسیده می شود، به خصوص اگر تحت تاثیر دمای بالا و جت های آب قدرتمند ماشین ظرفشویی قرار بگیرند.

در این صورت مطمئنا پوشش محافظ  این ظروف چوبی فرسایش داده می شود و مثلا تخته های برش به پایان زندگی خود نزدیک می شوند.  تنظیمات آب گرم و گرمای خشک ماشین ظرفشویی، مانند یک طوفان عمل می کند و سبب تاب برداشتن یا ترک خوردن ظروف چوبی آشپزخانه و تخته های برش می شود.

این موضوع عملا می تواند یک محصول آشپزخانه چوبی را کاملاً خراب کند. تمیز کردن چنین ظروفی را تنها باید با دست انجام داد و بلافاصله هم آنها را خشک کرد تا نم اضافه سبب ترک خوردن، تغییر شکل یا خراب شدن آنها نشود.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما