وقتی نقره با رشد قیمت مواجه شد!

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) ماه دسامبر، نقره پس از فروش در سطح 22.70 دلار، با رشد مجدد روبرو شد.

وقتی نقره با رشد قیمت مواجه شد!

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) پس از فروش شدید از 22.70 دلار، مجددأ افزایش یافت و این رشد قیمت در پی انتشار داده‌های خوش‌بینانه‌ی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) ماه دسامبر توسط اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) اتفاق افتاد.

گفتنی است تعداد مشاغل ایجادشده در ماه دسامبر 216 هزار شغل بود که از انتظارات 170 هزار و 173 هزار شغل اصلاح‌شده‌ی قبلی فراتر رفت.

از طرفی، نرخ بیکاری در 3.7٪ و بدون تغییر باقی می‌ماند، در حالی که فعالان بازار انتظار رقمی بالاتر از 3.8٪ را داشتند و همچنین، از آنجا که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده بودند که میانگین درآمد ساعتی سالانه در مقابل رشد 4.0 درصدی قبلی، به 3.9 درصد کاهش یابد و دستمزدهای ماهانه با سرعت ثابت 0.4 درصد در برابر انتظارات 0.3 درصد رشد کند، دستمزدها به طرز شگفت‌انگیزی به 4.1 درصد افزایش یافته است.

گفتنی است هر یک از پارامترهای گزارش NFP ایالات متحده قوی‌تر از انتظارات باقی مانده است که از میزان شرط‌بندی‌ها به نفع کاهش نرخ توسط فدرال رزرو از ماه مارس کاسته است. مطابق با گزارش ابزار CME نظارت بر نرخ، در پی انتشار آمار رسمی اشتغال ایالات متحده، شانس تصمیم‌گیری برای کاهش نرخ بهره در نشست سیاست پولی مارس، از 62 درصد به 51 درصد کاهش یافته است.

در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از ناکامی در حفظ بهبودی، به بالاترین سطح سه هفته اخیر یعنی 103.00 کاهش یافت، در حالی که بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده همچنان بالاتر از 4.06 درصد است. علاوه بر آن، انتظار می‌رود S&P500 با در نظر گرفتن معاملات آتی یک شبه، با قیمتی ثابت به منفی باز شود. 

قیمت نقره، پس از شکست الگوی نمودار سر و شانه که در مقیاس چهار ساعته شکل گرفت، به مسیر نزولی قدم گذاشت. شاخص قدرت نسبی (14-RSI) نیز به محدوده‌ی نزولی 20.00 الی 40.00 تغییر کرده است که نشان می‌دهد حرکت نزولی دست‌نخورده است.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما