تاج جواهر 2.5میلیون پوندی بر سر پادشاه چارلز

اقتصاد 100- پرنس چارلز، چهلمین پادشاهی خواهد بود که از سال 1066 تاکنون در کلیسای وست مینستر تاجگذاری کرده است. بریتانیا مدتهاست که برای این مراسم برنامه ریزی کرده و قرار است وی، یک تاج 2.5میلیون پوندی مزین به جواهرات و الماس را بر سر بگذارد.

تاج جواهر 2.5میلیون پوندی بر سر پادشاه چارلز

 

به گزارش گروه طلا و جواهر، انتظار می رود میلیون ها نفر در سراسر جهان رویداد تاریخی تاجگذاری پادشاه چارلز را تماشا کنند. این جشن پر از سنت‌های هزار ساله است. تاج سلطنتی یکی از آیتم‌های برجسته تاج‌گذاری سلطنتی است که در سال 1937، برای تاجگذاری پادشاه جورج ششم سفارش داده شد.

کارشناسان جواهرات فروشگاه استیون استون بریتانیا در گفتگو با اکسپرس، این تاج را بررسی کردند و ارزش آن را حدود 2.5 میلیون پوند تخمین زدند.

ماکسول استون، کارشناس الماس گفت: «این قطعه تماشایی که آخرین بار توسط ملکه الیزابت دوم پوشیده شد، با سنگ هایی تزئین شده است که اهمیت تاریخی زیادی دارند.

تاج طلا، نقره و پلاتین با 2هزار و 868 قطعه الماس، 269 عدد مروارید، 17 یاقوت کبود و 11 زمرد تزئین شده است.

جلوی سنگ بزرگ تراشیده شده از الماس کولینان، یک سنگ آمتیسیت قرار دارد و توسط یک صلیب پوشیده شده از زمرد و الماس تزئین شده است.

ماکسول همچنین سنگ 1000 ساله سنت ادوارد را یکی از بخشهای برجسته آن می داند. این تاج امپریال استیت با قد 31.5 سانتی متر و وزن 1.06 کیلوگرم،دارای رویه مخملی بنفش و نوار است.

اگرچه این تاج برای تاجگذاری پادشاه جورج ششم در سال 1937 سفارش داده شده بود، اما شبیه تاجی است که در سال 1838 برای ملکه ویکتوریا ساخته شد.

انتهای پیام/

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما