شکایت جنجالی؛ خبری در راه است؟

اقتصاد 100- بیش از یک‌سال از تصمیم بحث‌برانگیز و جنجالی اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گذرد؛ تصمیمی که منجر به عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم شد و باعث آن شد تا عمر ریاست عزیزی‌خادم بر فدراسیون فوتبال حتی به یک‌سال هم نرسد و او خیلی زود فرصت حضور در ساختمان سئول را از دست داد. برخی معتقد بودند که فشار نهادهای بالادستی باعث عزل عزیزی‌خادم شده و برخی دیگر هم اعتقادشان بر این بود که اعضای هیات‌رئیسه به‌دلیل عدم اطلاع آن‌ها از روند فعالیت‌های فدراسیون فوتبال به‌سراغ عزل رئیس فدراسیون رفته‌اند.

شکایت جنجالی؛ خبری در راه است؟

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، عزیزی‌خادم که بارها در مصاحبه‌های خود مدعی شده که عزل انجام شده از سوی هیات‌رئیسه غیرقانونی بوده و آن‌ها این حق را نداشتند که بتوانند او را از حضور در مجمع عمومی فدراسیون منع کنند، حالا به‌دنبال پیگیری حقوقی پرونده جنجالی عزل خود است و به صورت رسمی رئیس معزول فدراسیون فوتبال به شعبه ۷۷ دادگاه عمومی مجتمع قضایی شهید صدر تهران مراجعه کرده تا بتواند شکایت خود را به‌ثبت برساند.

شکایت و شکایت‌کشی !

رئیس سابق فدراسیون فوتبال که ابتدا با رأی اعضای هیات‌رئیسه از سمتش کنار رفت و سپس این عزل در غیاب او در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به دلیل حکم صادره از سوی کمیته اخلاق در دستور کار قرار نگرفت و به صورت اتوماتیک پذیرفته شد، حالا در وهله اول به‌سراغ شکایت از اعضای هیات‌رئیسه رفته و شکایت خود را در شعبه ۷۷ دادگاه عمومی مجتمع قضایی به‌ثبت رسانده است.

میرشاد ماجدی، احسان اصولی، بهرام رضاییان، خداداد افشاریان و طهمورث حیدری در کنار شهره موسوی و مهرداد سراجی ۷ عضو هیات‌رئیسه هستند که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از آن‌ها شاکی شده است. نکته جالب‌توجه در شکایت انجام شده از سوی رئیس معزول فدراسیون فوتبال، عدم شکایت او از احمدرضا براتی دیگر عضو هیات‌رئیسه فدراسیون است!

۳ خواسته رئیس معزول؛ عزیزی‌خادم به فدراسیون بر می‌گردد؟

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در شکایتی که علیه اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال تنظیم کرده، ۳ خواسته داشته که یکی از آن‌ها احراز شدن تخلف اعضای هیات‌رئیسه بر عدم رعایت مفاد اساسنامه فدراسیون فوتبال و فیفا است. دیگر خواسته رئیس معزول فدراسیون فوتبال هم ابطال تصمیمات مجمع عمومی فدراسیون فوتبال و سپس مجمع انتخاباتی انجام شده است تا عملاً فرآیند عزل او و انتخاب مهدی تاج ملغی شود. همچنین عزیزی‌خادم مطالبه خسارت دادرسی را هم داشته است.

عزیزی‌خادم در شرایطی از اعضای هیات‌رئیسه شکایت کرده و آن‌ها باید به دادگاه در زمینه تصمیم خود پاسخگو باشند که پیشتر در انتخابات وزنه‌برداری ورود دستگاه قضایی باعث وتو شدن انتخابات و تصمیمات مرتبط با آن بود و حالا باید دید آیا این سناریو در فدراسیون فوتبال هم تکرار خواهد شد یا تلاش‌های شهاب‌الدین عزیزی‌خادم برای محکوم کردن اعضای هیات‌رئیسه و ابطال تصمیمات آن‌ها بی‌ثمر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : فوتبال ۳۶۰

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : مدیرکل استاندارد استان تهران از ادامه برخوردهای قانونی با فروشندگان مصنوعات طلا با عیار پایین…

اخبار سلامت

سینما در سینما