راهکارهایی موثر برای جلوگیری و رفع سیاه شدن نقره

طلا و جواهر اقتصاد 100 : زیورآلات نقره همیشه باید در یک کشو قرار داده شوند یا اینکه با روکشی ضد کدر پوشیده شوند تا سیاه نشوند.

راهکارهایی موثر برای جلوگیری و رفع سیاه شدن نقره

استفاده از جعبه پلاستیکی یا عایق هوا

نقره هنگامی که با اکسیژن و سولفور موجود در هوا واکنش نشان می‌دهد سیاه می‌شود. برای جلوگیری از سیاه شدن نقره پیشنهاد می‌شود آن را درون جعبه‌ای پلاستیکی یا عایق هوا قرار دهید تا از انجام این واکنش جلوگیری شود.

البته، به این نکته توجه کنید که تنها عایق هوا بودن ظرف کافی نیست. چرا که، بعضی از جعبه‌ها با اینکه عایق هستند، از موادی تهیه شده‌اند که نامناسب است و برعکس بیشتر باعث سیاه شدن محصولات نقره شما می‌شود. یا شاید جعبه مورد نظر به اندازه کافی عایق نیست و هوا به داخل رسوخ کرده و باعث کدر شدن زیورآلات نقره شما می‌شود.

استفاده از گچ برای جلوگیری از سیاهی نقره

زیورآلات نقره همیشه باید در یک کشو قرار داده شوند یا اینکه با روکشی ضد کدر پوشیده شوند تا سیاه نشوند. یا اینکه درون کیسه‌ای پلاستیکی وکیوم شده قرار داده شوند تا سیاه نشوند. این بار می‌توانید کمی گچ درون کیسه پلاستیکی بریزید، زیور نقره‌تان را درون این کیسه قرار دهید و اجازه دهید که زیورآلات شما در آن همراه با گچ باقی بماند. گچ رطوبت اضافی موجود در درون کیسه را جذب می‌کند و یکی از فاکتورهای مهم که باعث سیاه شدن نقره می‌شود را از بین می‌برد.

این روش، به خصوص برای افرادی که در شهرهای با رطوبت بالا مانند شهرهای ساحلی شمال و جنوب زندگی می‌کنند بسیار کاربردی و مفید است. بنابراین، این افراد نیز دیگر دغدغه سیاه شدن زیورآلات خود را نخواهند داشت و با خیال راحت می‌توانند به خرید  دستبند زنانه یا مردانه نقره بپردازند. یا آن را به دیگران هدیه دهند.

برای جلوگیری از سیاه شدن دستبند نقره می‌توانید آن را درون کیسه‌ای حاوی گچ قرار دهید. هنگامی که خواستید از آن استفاده کنید، دستبند را خارج کرده و یک دستمال پنبه‌ای تمیز کنید و بپوشید.

زیورآلات نقره خود را دائما بپوشید!

یک راه خوب برای جلوگیری از سیاه شدن دستبند نقره این است که آن را بپوشید. چربی روی پوست مانع از سیاه شدن نقره می‌شود. می‌توانید با خیال راحت به خرید انگشتر نقره زنانه بپردازید و آن را همیشه بدون نگرانی از سیاه شدن به دست کنید.

استفاده از مواد ضد کدر کننده

برای جلوگیری از سیاه شدن دستبند نقره می‌توانید از مواد ضد کدر کننده یا جلادهنده استفاده کنید. مقداری از این مواد را در داخل کیسه زیپی یا هر ظرف دیگری بریزید. مواد ضد کدر کننده ابعاد کوچکی دارد و ارزان قیمت است و تقریبا در هر فروشگاه زیورآلاتی یافت می‌شود.

سفید کردن انگشتر نقره

درصورتی‌که با مواد غذایی سر و کار دارید که حاوی سولفید است، بهتر است بعد از استفاده دستبند یا انگشتر نقره خود را بشویید.

 بعد از اینکه زیورآلات نقره خود را شستید، حتما آن را به کمک پارچه خشک کنید و اجازه ندهید که نقره خودش کم کم خشک شود. این کار باعث می‌شود قطرات آب اثرات لکی را روی زیور شما به جای بگذارند.

نقره تمیز و خشک را درون کیسه‌ای پلاستیکی نگهداری کنید. نه در درون روزنامه یا مقوا!

بعد از اینکه از زیورآلات نقره خود را استفاده کردید، می‌توانید آن را با آب گرم به همراه کمی صابون بشویید. قبل از اینکه به نقره شسته شده دست بزنید، دستانتان را به خوبی بشویید. حتی می‌توانید از دستکش نخی برای دست زدن به نقره شست شده استفاده کنید. دقت کنید که نقره را با دست و به‌خوبی بشویید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما