هر آنچه که باید درباره زیورآلات نقره بدانید

طلا و جواهر اقتصاد 100 : نقره از آن دسته از فلزاتی‌ست که در ساخت زیورآلات طرفداران بسیاری دارد. این فلز منعطف، سفید، براق و نرم به راحتی شکل میگرد و می‌توان طرح‌های پیچیده، ظریف و منحصر به فرد را به صورت دستی بر روی آن پیاده کرد. در ساخت زیورآلات معمولا از نقره استرلینگ یا نقره با عیار 925 استفاده می‌شود.

هر آنچه که باید درباره زیورآلات نقره بدانید

ویژگی‌های نقره

این عدد نشان دهنده خلوص 92.5 درصد نقره و 7.5 درصد فلزات دیگر است. که معمولا برای بالا بردن استحکام نقره، آن را با فلزات دیگری همچون مس ترکیب می‌کنند. البته ممکن است در ساخت زیورآلات از سایر عیارهای نقره نیز استفاده کنند که باعث کاهش قیمت اکسسوری شود. اگر مایل می‌باشید در این باره بیشتر بدانید، در مقاله «عیار نقره 925 چیست؟» در مورد این موضوع شرح داده شده است.

از دیگر ویژگی‌های نقره، ظاهر جذاب است. درخشندگی آن بعد از پرداخت، بیشتر شده و می‌تواند 95 درصد از نور را بازتاب دهد. به دلیل چکش خواری و درخشندگی بالای نقره، ترکیب آن با کریستال‌های رنگی و سنگ‌های قیمتی بسیار زیبا می‌شود. معمولا با توجه به ظاهر شکیل و ویژگی‌هایی که نقره دارد، از آن به عنوان جایگزین طلا نیز استفاده می‌شود، به خصوص در زمان هدیه دادن.

علاوه بر آن زیورآلات نقره کاملا ضد حساسیت و دارای دوام بالا می‌باشند و اگر آسیب ببیند به راحتی قابل تعمیر است. حتی فلز نقره خواص مفیدی برای بدن نیز دارند!

مطمئناً هیچ چیزی بی عیب و نقص نیست و همیشه معایبی وجود دارد. زیورآلات نقره نیز از این موضوع مستثنی نیستند و با توجه به تمامی تعاریفی که به زیورآلات نقره نسبت دادیم، این فلز نقصان‌هایی نیز دارد. نکته مهم در مورد این نقصان‌ها، این است که با رعایت برخی از موارد به راحتی می‌توان از آن‌ها جلوگیری کرد و برخلاف سایر متریال‌ها و فلزات به کار رفته در ساخت زیورآلات، عیوب بسیار کمی دارد.

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت کدر شدن فلز نقره است که نه به علت اکسید شدن، بلکه به دلیل واکنش نشان دادن با مواد شیمیایی تیره می‌شود. زیورآلات نقره به عطر، عرق بدن، رطوبت و مواد شیمیایی حساس است. و این موارد می‌تواند از درخشندگی نقره بکاهد و آن را تیره کند. برای اطلاع بیشتر و روش‌های تمیز کردن نقره می‌توانید به مقاله «آیا انگشتر نقره کارتیه سیاه می‌شود» مراجعه نمایید.

همچنین نکته دیگری که باید به آن توجه داشت، ظرافت نقره است. زیورآلات نقره، همانند زیورآلات طلا، بسیار ظریف و شکننده هستند و ممکن است در صورت عدم نگه داری درست، خط و خش روی آن‌ها ایجاد شود یا حتی در اثر فشار بشکنند.

با این حال با تمامی این نکات لازم است بگوییم که هیچ جای نگرانی نیست و تمامی این موارد با کمی دقت حل می‌شوند. کافی است که در نگهداری زیورآلات نقره دقت داشته باشید. به عنوان مثال تا جای ممکن آن‌ها را در کنار زیورآلات سخت و محکم استفاده نکنید، زیرا وجود اکسسوری‌های سخت می‌تواند به راحتی بر روی سطح نقره خراش ایجاد کند.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما