قبل از خرید زیورآلات استیل به این موارد توجه کنید

طلا و جواهر اقتصاد 100 : هر آنچه که باید درباره زیورآلات استیل بدانید.

قبل از خرید زیورآلات استیل به این موارد توجه کنید

همانند نقره، در مورد استیل نیز در مقالات متنوعی، مانند «راز خوشتیپی با اکسسوری استیل »، به طور کامل در مورد این فلز شرح داده‌ایم. در ادامه مجدداً به برخی از موارد مرتبط با آن پرادخته‌ایم.

اما پیش از آن باید بدانیم که استیل چیست. استیل در اصل همان فولاد است که از ترکیب آهن و 2% کربن تشکیل می‌شود. نام دیگر آن استیل ضد زنگ است که این خاصیت از ترکیب استیل با کروم و یا فلزاتی دیگر مانند نیکل بدست می‌آید. پیش از آن که، از آن در صنعت زیورآلات استفاده کنند، استیل یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ساخت قاشق و چنگال و صنایعی مانند آن بود.

به طور عموم رنگ استیل، سفید و نقره‌ای رنگ است. با این حال، در ساخت زیورآلات، با استفاده از روش آبکاری، می‌توانند رنگ آن را تغییر دهند و زیورآلاتی با هر طرح و رنگی را تولید کنند. آبکاری بخش مهم دیگر در زمینه ساخت و تولید زیورآلات استیل می‌باشد و یکی از عوامل مهم در زمینه ضد حساسیت کردن بدلیجات استیل محسوب می‌شود. در مقاله «آبکاری و آبکاری طلا چیست؟» در مورد این موضوع شرح داده شده است.

ویژگی‌های استیل

از مهم‌ترین دلایلی که فلز استیل را در ساخت زیورآلات به یک متریال محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده، درخشندگی و مقاومت بی‌نظیر آن در برابر تغییر رنگ و خط و خش است. برای ساخت اکسسوری استیل، آن را معمولا با فلز کروم ترکیب می‌کنند. همین امر باعث شده تا زیورآلات استیل در برابر رطوبت، عوامل شیمیایی و اکسیداسیون مقاومت بالایی از خود نشان دهد. به همین منظور می‌توانید از آن‌ها در استخر و حمام بدون نگرانی استفاده کنید. همچنین درخشندگی این فلز بعد از استفاده مکرر، کاهش نمی‌یابد و همانند روز اول براق و درخشان است.

از دیگر دلایل محبوبیت استیل، قیمت مقرون به صرفه آن است. زیورآلات استیل با توجه به قیمت پایینی که دارند، می‌توانند از نظر درخشندگی، زیبایی، مقاومت و ماندگاری با سایر فلزات، همچون طلا و نقره برابری کنند. زیورآلات ساخته شده با استیل می‌تواند برای استفاده در استایل روزانه و حتی رسمی گزینه بسیار خوبی باشند.

استیل یکی از سازگارترین فلزات موجود در محیط زیست و 100 درصد قابل بازیافت می‌باشد. به علاوه با استفاده از استیل برای تولید بدلیجات، به علت ویژگی‌های این فلز، می‌توان آن را به رنگ‌های مختلفی، مانند طلایی، نقره‎‌ای، رزگلد، مشکی و . . . تغییر داد و می‌شود زیورآلاتی با طرح‌هایی خاص و منحصر به فرد را تولید کرد.

نکاتی در مورد بدلیجات استیل

همانطور که بالاتر اشاره کردیم هیچ چیزی بدون ایراد نیست و همانند زیورآلات نقره، استیل نیز تعدادی معایب دارد. در مورد بدلیجات استیل باید به برخی نکات توجه داشت تا تجربه‌ای خوب را در استفاده از آن‌ها داشته باشیم.

یکی از مشکلات آن‌ها دشوار بودن ایجاد تغییرات در محصول نهایی است. به دلیل سخت بودن جنس این فلز، انجام هر گونه تغییرات در آن امکان پذیر نیست. برای مثال اگر شما بعد از خرید دستبند، گوشواره و یا گردنبند استیل مایل به تغییر اندازه و یا تعمیر قسمتی از آن باشید، کاری بسیار دشوار و در برخی موارد غیر ممکن است.

البته در بسیاری از موارد با استفاده از روش‌هایی می‌توان آن‌ها را تغییر سایز داد. به عنوان مثال اکثر دستبندهای موجود در گالری نوا استایل دارای زنجیر سایزر می‌باشند که به همین علت اندازه هر مچ دستی می‌شوند.

از دیگر معایب زیورآلات ساخته شده از استیل، ایجاد حساسیت است. خود استیل به طور کلی حساسیتی ایجاد نمی‌کند اما ممکن است به دلیل وجود نیکل در آن، موجب ایجاد حساسیت پوستی در برخی از افراد شود. در مورد ضد حساسیت بودن بدلیجات استیل مهم‌ترین موضوع کیفیت آبکاری آن است. هر چه کیفیت آبکاری بهتر باشد، احتمال ایجاد حساسیت اکسسوری پایین‌تر می‌باشد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما