با این راهکارها زیورآلات خود را به درستی نگهداری کنید

طلا و جواهر اقتصاد 100 : هنگام خرید گوشواره استیل میخی یا خرید دستبند نقره یا انگشتر استیل یا هر چیز زیورآلات دیگری سعی کنید نحوه نگهداری و مراقبت از آن را از فروشنده بپرسید.

با این راهکارها زیورآلات خود را به درستی نگهداری کنید

نگهداری از بدلیجات

زیورآلات نقره یکی از محصولاتی است که اگر با هوا در تماس باشد، با سولفور موجود در هوا واکنش نشان می‌دهد و سیاه و کدر می‌شود. به همین دلیل، باید جعبه‌ای را برای نگهداری انتخاب کنید که در برابر عبور هوا مقاوم باشد.این موضوع را هنگام خرید دستبند مردانه و زنانه نقره و سایر محصولات نقره باید مد نظر قرار داد. به همین دلیل برای افزایش طول عمر بدلیجات مهمی مانند نقره، باید از جعبه وکییوم شده استفاده کنید.

از تماس بدلیجات با لوسیون و عطر خودداری کنید

فلزات مختلف، انواع مروارید و جواهرات رنگی به مواد شیمیایی حساس هستند. این مواد شیمیایی می‌تواند حتی شامل کرم‌ها و مواد محافظتی پوست هم باشد. در این حالت، چگونه از بدلیجات نگهداری کنیم؟

قبل از اینکه از هر نوع عطر و اسپری و مواد آرایشی استفاده کنید، دقت کنید که هیچ گونه اکسسوری نپوشیده باشید. اگر بدلیجات شما به هر دلیلی، در تماس با هرگونه از این مواد قرار گرفت، سریع آن را بشویید و با یک پارچه تمیز و لطیف خشک کنید. اگر هم از هر نوع عطر و اسپری استفاده کردید، صبر کنید تا پوست شما خشک شود و سپس، از زیورآلات مختلف استفاده کنید.

هنگام خرید زیورآلات دقت کنید

هنگام خرید گوشواره استیل میخی یا خرید دستبند نقره یا انگشتر استیل یا هر چیز زیورآلات دیگری سعی کنید نحوه نگهداری و مراقبت از آن را از فروشنده بپرسید. یا اینکه به گارانتی آن توجه کنید. اینکه انگشتر گارانتی شکستگی، خمیدگی را پوشش دهد و در صورت خدشه دار شدن سنگ یا نگین انگشتر، آن را تغییر دهد.

در مورد گردنبند و دستبند دقت کنید که گارانتی آن شامل تعمیر و تعویض دانه‌های زنجیر باشد و در مورد ساعت نیز، گارنتی آن شامل تعویض تمامی قطعاتش باشد. البته، باید گفت که معمولا زیورآلات اصل و گران قیمت بیشتر شامل گارانتی هستند تا انواع بدلیجات. اما، بعضی از فروشگاه‌ها حتی برای بدلیجات نیز گارانتی لحاظ می‌کنند.

بدلیجات خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید

میدانیم که روش های نگهداری بدلیجات با توجه به متعلقات آن‌ها ممکن است متفاوت باشد. به‌طور مثال، وجود انواع سنگ یا مهره‌ها نوع نگهداری متفاوتی نسبت خود فلز پایه آن خواهد داشت. سنگ‌ها هنگامی‌که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند، تغییر رنگ می‌دهند و صدمه می‌بینند.

برای افزایش طول عمر بدلیجات هر زیور را به نوبت استفاده کنید

خاصیت بعضی از بدلیجات این است که نباید آن‌ها را هر روز استفاده کرد. استفاده هر روزه از طول عمر آن‌ها کم می‌کند و برای افزایش طول عمر بدلیجات باید به آن‌ها استراحت دهید و از دیگر زیورآلات خود استفاده کنید.

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با تخصیص سهمیه بنزین به همه شهروندان بجای تخصیص به هر خودرو موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما