۵ محصولی که اپل تا پایان سال میلادی ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد

برخلاف پیش‌بینی‌ها اپل نه تنها رویدادی در مهرماه برگزار نکرد، بلکه حتی از مک‌های جدید خود طی یک بیانیه مطبوعاتی هم پرده برنداشت؛ با این حال درست است که دیگر نمی‌توان شاهد معرفی محصولات جدید در سال ۲۰۲۲ بود، اما همچنان مواردی وجود دارند که اپل قول عرضه آنها را تا پیش از اتمام سال ۲۰۲۲ داده است.

۵ محصولی که اپل تا پایان سال میلادی ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام،اپل اخیرا اعلام کرده که خط تولید محصولاتش در آستانه فصل خرید تعطیلات تکمیل شده است، بدین معنی که تا پایان سال ۲۰۲۲، قرار نیست هیچ دستگاه مک یا محصول دیگری معرفی شود. با این وجود هنوز حداقل پنج مورد قابل توجه وجود دارند که در دستور کار اپل است تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ میلادی آنها را عرضه کند.

iOS 16.2 در حال حاضر در مرحله بتا است و انتظار می‌رود در اواسط دسامبر (اواخر آذر) منتشر شود. این بروزرسانی شامل چندین ویژگی جدید برای آیفون است که از جمله آنها می‌توان به اپلیکیشن جدید وایت بورد Freeform اپل، معماری جدید برنامه هوم، فعالیت‌های زنده برای بازی‌های ورزشی منتخب از طریق اپلیکیشن اپل تی وی، ویجت‌های جدید Sleep و داروها برای صفحه قفل، گزارش تماس غیرعمدی اضطراری (SOS)، پشتیبانی از شبکه 5G در هند و موارد دیگر اشاره کرد.

اپل همچنین قصد دارد تا tvOS 16.2، watchOS 9.2، iPadOS 16.2 و macOS13.1 را در ماه دسامبر عرضه کند. در tvOS 16.2 اپل تی وی تشخیص صدای چند کاربره سیری را برای تجربه شخصی‌تر، با پشتیبانی از حداکثر شش عضو خانواده فعال می‌کند.

هر چهار مدل آیفون ۱۴ از یک ویژگی SOS جدید اضطراری از طریق ماهواره پشتیبانی می‌کنند که به دستگاه‌ها امکان می‌دهد به طور مستقیم به ماهواره متصل شوند و کاربران را قادر می‌سازد تا زمانی که خارج از محدوده پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه و وای فای هستند، پیام‌های متنی را برای دریافت خدمات اضطراری ارسال کنند. در یک سند پشتیبانی اپل می‌گوید که این ویژگی با بروزرسانی iOS 16 که در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان) عرضه می‌شود، در دسترس خواهد بود، اما این شرکت تاریخ انتشار خاصی را عنوان نکرده است.

 

با توجه به اینکه iOS 16.1 در اواخر اکتبر (مهر) منتشر شد و انتظار می‌رود iOS 16.2 در ماه دسامبر منتشر شود، تماس ماهواره‌ای اضطراری احتمالا با iOS 16.1.1 فعال خواهد شد که در حال حاضر این نسخه در مرحله آزمایش قرار دارد. همچنین این احتمال وجود دارد که این ویژگی با iOS 16.1.2 فعال شود، اما هنوز هیچ مدرکی دال بر چنین بروزرسانی دیده نشده است و اپل به احتمال زیاد می‌خواهد این قابلیت را قبل از هفته شکرگذاری آمریکا راه اندازی کند.

در زمان عرضه تماس اضطراری ماهواره‌ای، این ویژگی تنها در آمریکا و کانادا در دسترس خواهد بود و برای دو سال اول بصورت رایگان عرصه می‌شود. طبق گزارش‌ها اپل تایید کرده است که قصد دارد تا پایان سال آینده میلادی این ویژگی را به کشورهای دیگر نیز گسترش دهد.

در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) اپل از خرید سرویس موسیقی کلاسیک «Primephonic» خبر داد. در آن زمان اپل اعلام کرد که قصد دارد یک برنامه اختصاصی موسیقی کلاسیک را در سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند که رابط کاربری Primephonic را با ویژگی‌های جدید ترکیب می‌کند.

در حالی که هنوز هیچ نشانه‌ای از برنامه اپل موزیک کلاسیک وجود ندارد، شواهدی از این برنامه هم در کد iOS 15.5 و هم در یک فایل XML در سرورهای اپل در اوایل سال جاری میلادی مشاهده شد. جزییات کمی در مورد این برنامه به دست آمده است، از جمله اینکه به احتمال زیاد این برنامه با توجه به هدف خاص آن به عنوان یک برنامه مستقل در اپ استور عرضه خواهد شد نه به عنوان یک برنامه داخلی که با اپل موزیک ادغام شود.

حتی اگر اپل موزیک کلاسیک یک برنامه از پیش نصب شده نباشد، به نظر می‌رسد که این برنامه یکپارچه‌سازی در سطح سیستم خواهد داشت، بنابراین انتشار آن احتمالا همراه با یک بروزرسانی نرم افزاری مانند iOS 16.1.1 یا iOS 16.2 در اواخر امسال ارایه می‌شود؛ البته تمامی این موارد در صورتی است که اپل بخواهد به ضرب‌الاجل خود در خصوص انتشار اپل موزیک کلاسیک در سال ۲۰۲۲ عمل کند.

در ماه آگوست (مرداد) اپل اعلام کرد که برنامه تعمیر سلف سرویس خود را به کشورهای دیگر در اروپا و به مدل‌های دیگر مک با تراشه‌های اختصاصی سری M خود، قبل از پایان سال ۲۰۲۲ توسعه خواهد داد، بنابراین اپل کمتر از دو ماه فرصت دارد تا به این وعده عمل کند.

این برنامه برای اولین بار در ماه آوریل (فروردین) راه اندازی شد و به مشتریان در آمریکا، دسترسی به قطعات، ابزارها و دفترچه‌های راهنمای اصلی اپل را برای تکمیل تعمیرات آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و نسل سوم آیفون SE به صورت دستی فراهم می‌کرد. این برنامه در ماه آگوست گسترش یافت و شامل مدل‌های مک بوک ایر و مک بوک پرو با تراشه‌های سری M1 شد.

سال‌هاست که اپل یک رویداد خرید چهار روزه جمعه سیاه را در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، کانادا، بریتانیا، استرالیا و غیره برگزار می‌کند و به مشتریان یک گیفت کارت رایگان اپل به ارزش ۲۵ تا ۲۰۰ دلار بسته به نوع محصول خریداری شده ارایه می‌دهد. انواع آیفون، آیپد، مک، اپل تی وی، ایرپادز و دیگر محصولات اپل، شامل این طرح می‌شوند. البته نکته قابل توجه این است که اپل هیچوقت محصولاتش را با تخفیف به فروش نمی‌رساند و این برنامه اپل برای بلک فرایدی هم فقط شامل دریافت گیفت کارت می‌شود تا به این ترتیب مشتری بیشتر هم حتی خرج کند. اگر خارج از ایران هستید، تخفیف‌های بلک فرایدی اپلی را شاید بهتر باشد از فروشگاه‌های دیگر مثل آمازون پیدا کنید.

 

بلک فرایدی در ۲۵ نوامبر امسال (۴ آذر) است و یکی از معدود مواردی است که اپل برای محصولات خود پیشنهادهای ویژه می‌دهد، زیرا چنین چیزی در طول سال بر خلاف رقبای اپل، کمتر از خود این شرکت دیده می‌شود، اما معمولا طرح‌های خرید بهتری را می‌توان در فروشگاه‌هایی نظیر آمازون پیدا کرد؛ بنابراین باید در این خصوص بررسی‌های بیشتری به عمل آورید.

 

 
منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : شورای جهانی طلا اعلام کرده که قیمت‌های رکورد طلا، بازیافت فلزات گرانبها را به بالاترین سطح…

اخبار سلامت

سینما در سینما