اپل در پی یک حالت دسترسی سفارشی جدید است

در کدهای بتای دوم iOS 16.2 یک حالت Accessibility جدید برای iOS و iPadOS کشف شده که می‌توان آن را به اشکالی جدید برای نیازهای متفاوت شخصی‌سازی کرد.

اپل در پی یک حالت دسترسی سفارشی جدید است

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام،طبق شواهدی که توسط 9to5Mac در دومین نسخه بتا توسعه دهندگان iOS 16.2 کشف شده، اپل در حال کار بر روی یک حالت دسترسی سفارشی (Custom Accessibility Mode) جدید برای آیفون و آیپد است.

اپل بتای دوم iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را روز سه‌شنبه برای توسعه دهندگان منتشر کرد که این نسخه حاوی رفع اشکال دوربین، پشتیبانی از شبکه 5G در هند، ویجت یادآور دارو و ارجاع به حالت جدید دسترسی سفارشی مذکور بود که توسط 9to5Mac کشف شد.

در این منابع اپل حالت جدید را به عنوان ارائه «روشی قابل تنظیم و کارآمد برای استفاده از آیفون و آیپد» توصیف می‌کند، اگرچه نحوه عملکرد این ویژگی کاملا مشخص نیست، زیرا هنوز برای توسعه دهندگان فعال نشده استت تا آن را آزمایش کنند.

همانطور که گفته شد تصاویر نشان می‌دهند که این حالت جدید به کاربران امکان می‌دهد صفحه قفل معمولی و صفحه اصلی «Springboard» را با عناصر رابط کاربری در دسترس‌تر جایگزین کنند، همچنین داک برنامه‌ها را حذف کنند، آیکون‌های برنامه‌های بسیار بزرگتر، عناصر رابط سخت افزاری بزرگتر، مخاطبین مجاز، و یک رابط ساده‌تر را برای پیام‌ها تنظیم کنند.

 

با توجه به کمبود مراجع، هنوز نمی‌توان به طور قطع گفت که این حالت دسترسی سفارشی جدید، با انتشار iOS 16.2 فعال شود. اپل می‌تواند در این نسخه بتا زمینه‌چینی‌هایی را برای این موضوع انجام داده باشد، ولی آن را در نسخه‌های بعدی برای آزمایش و عرضه عمومی منتشر کند. اما چیزی که مهم است وجود چنین حالت دسترسی سفارشی جدیدی است که بی شک به کاربرانی که به آن نیاز دارند، کمک شایانی خواهد کرد.

 

 
منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما