با نام‌گذاری جدید پردازنده‌های اینتل آشنا شوید!

اقتصاد ۱۰۰ - برند اینتل امروز اعلام کرد که شیوه نام‌گذاری تراشه‌های این شرکت تغییر پیدا کرده است.

با نام‌گذاری جدید پردازنده‌های اینتل آشنا شوید!

به گزارش گروه دانش و فناوری،با توجه به گستردگی محصولات اینتل، نام‌ تراشه‌های این شرکت برجسته برای برخی از کاربران گیج‌کننده است و هنوز برخی افراد قادر به تشخیص پردازنده‌های مختلف اینتل نیستند. برای حل این مشکل، اینتل راهکاری جدید ارائه کرده است و شیوه نام‌گذاری تراشه‌های خود را تغییر داده است تا کاربران راحت‌تر و سریع‌تر نام محصولات این شرکت را به یاد بسپارند. 

سال ۲۰۰۶ بود که اینتل با معرفی پردازنده Core 2 Dou رسما سری پردازنده‌های Core را روانه بازار کرد. از آن زمان تا به امروز، پردازنده‌های سری Core اینتل تحت مدل‌های مختلف i7، i5، i3 و i9 معرفی می‌شدند. اینتل حتی در سال ۲۰۱۰ نسخه‌های قوی‌تر این پردازنده‌ها را با خلق سری X در اختیار کاربران قرار داد. 

حالا اما اینتل با عرضه تراشه‌های سری Meteor Lake سیستم نام‌گذاری محصولات خود را به طور کلی تغییر خواهد داد. در این راستا، این شرکت آمریکایی اعلام کرده است که حرف i از نام سری پردازنده‌های Core حذف خواهد شد و این پردازنده‌ها تنها به صورت 7، 5، 3 و 9 شناخته خواهند شد. برای قوی‌ترین پردازنده‌های اینتل، سری X موجود در نام این سخت‌افزارها جای خود را به کلمه Ultra (اولترا) خواهد داد. برای مثال، با این سیستم نام‌گذاری تراشه intel Core i7 با نام جدید intel Core 7 عرضه خواهد شد و پردازنده intel Core i7 X-series نیز با نام intel Core 7 Ultra شناخته خواهد شد.

شایان ذکر است سری پردازنده‌های اینتل تنها محصولاتی نخواهند بود که از سیستم نام‌گذاری جدید این برند پیروی می‌کنند. اینتل اعلام کرده است که سیستم‌های Evo نیز حالا با نام تجاری intel Evo Edition روانه بازار خواهند شد. سیستم‌های تجاری نیز تحت نام‌های intel vPro Enterprise و intel vPro Essentials در دسترس قرار خواهند گرفت. 

در نهایت باید اشاره کرد که برای اولین بار از زمان معرفی پردازنده‌های سری Core، اینتل در ساختار برندینگ خود تغییراتی بزرگ را اعمال می‌کند که شامل سیستم نام‌گذاری جدید می‌شود. به علاوه، شایعه شده است که اینتل درنظر دارد یک پردازنده ۲۴ هسته‌ای را برای لپتاپ‌ها توسعه دهد. در صورت صحت این گزارش، این پردازنده مرکزی به اولین سخت‌افزار اینتل با کانفیگ ۲۴ هسته‌ای بدل خواهد شد. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک کارشناس اقتصادی گفت: بر اساس قانون مالیات بر عایدی سرمایه اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت…

اخبار سلامت

سینما در سینما