توضیحات اپل درباره دلایل عدم پشتیبانی از کارت گرافیک خارجی در مک پرو

اقتصاد ۱۰۰ - به نظر می‌رسد که اپل به طور کلی چنین دیدگاهی ندارد که نیاز به این کار بوده باشد.

توضیحات اپل درباره دلایل عدم پشتیبانی از کارت گرافیک خارجی در مک پرو

به گزارش گروه دانش و فناوری،در حالی که مک پرو جدید دارای شش اسلات PCI Express برای صدا، ضبط ویدیو، ذخیره‌سازی، شبکه و موارد دیگر است، اما این کامپیوتر دسکتاپ با کارت‌های گرافیک سازگار نیست. در عوض پردازش گرافیکی در مک پرو به بهترین شکل ممکن و به طور کامل توسط تراشه M2 Ultra انجام می‌شود که شامل یک پردازنده گرافیکی ۷۶ هسته‌ای است و می‌تواند به ۱۹۲ گیگابایت حافظه یکپارچه دسترسی داشته باشد.

 

جان ترنوس مدیر مهندسی سخت افزار اپل، به تازگی در یک مصاحبه به طور خلاصه توضیح داده که پشتیبانی از پردازنده گرافیکی قابل ارتقا برای اپل سیلیکون چیزی نیست که این شرکت به دنبال آن بوده باشد. او در این خصوص گفته:

ما به طور اساسی معماری خود را حول این مدل حافظه مشترک و آن بهینه‌سازی ساخته‌ایم، بنابراین برای من کاملا روشن نیست که چگونه یک پردازنده گرافیکی دیگر را به دستگاه متصل کنید، به گونه‌ای که برای سیستم‌های ما بهینه شده باشد. این اصلا مسیری نبوده که ما بخواهیم دنبال کنیم.

یکی دیگر از محدودیت‌های مک پرو جدید در مقایسه با مدل مبتنی بر اینتل، عدم وجود رم قابل ارتقا توسط کاربر است، زیرا این حافظه یکپارچه به تراشه M2 Ultra لحیم شده است. علاوه بر این، مدل مبتنی بر اینتل را می‌توان را با حداکثر رم ۱٫۵ ترابایت پیکربندی کرد، که ۸ برابر حداکثر رم مک پرو جدید (۱۹۲ گیگابایت) برای مدل اپل سیلیکون است.

از طرف دیگر به طور قطع مزایایی هم برای مک پرو جدید و معماری یکپارچه آن وجود دارد. به عنوان مثال اپل می‌گوید که مک پرو ۲۰۲۳ تا ۳ برابر سریع‌تر از مدل مبتنی بر اینتل برای کارهایی مانند رمزگذاری ویدیو و شبیه‌سازی سه بعدی است. برای پردازش ویدیو اپل می‌گوید که عملکرد مک پرو جدید معادل یک مدل مبتنی بر اینتل با ۷ عدد کارت گرافیک Afterburner است. برای عملکرد کلی پردازنده، مدل پایه ۶۹۹۹ دلاری مک پرو جدید تا ۲ برابر سریع‌تر از مک پرو ۲۸ هسته‌ای اینتلی است که از ۱۲۹۹۹ دلار شروع می‌شود.

مک پرو ۲۰۲۳ اکنون برای سفارش در دسترس است و از فردا سه شنبه ۲۳ خرداد هم به دست مشتریان می‌رسد و هم در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. مشتریانی که نیازی به توسعه PCI Express ندارند، باید مک استودیو را هم برای خرید در نظر داشته باشند که می‌تواند با تراشه M2 Ultra پیکربندی شود، اما ۳۰۰۰ دلار کمتر از مک پرو جدید.

 

انتهای پیام

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره اینکه طلا و سکه در هفته آینده چه قیمت‌هایی را تجربه…

اخبار سلامت

سینما در سینما