اپل در حال کار روی مک بوک ایر ۱۵ اینچی M3 است

اقتصاد ۱۰۰ - مارک گورمن امروز خبرهایی از مک بوک ایر ۱۵ اینچی و آیمک جدید داده است.

اپل در حال کار روی مک بوک ایر ۱۵ اینچی M3 است

به گزارش گروه دانش و فناوری،به گفته مارک گورمن خبرنگار و افشاگر معروف، اپل در حال حاضر در حال توسعه مدل‌های مک بوک ایر ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی با تراشه M3 است. گورمن امروز در خبرنامه Power On خود گفته که انتظار دارد لپ تاپ‌های به روز شده در سال ۲۰۲۴ عرضه شوند.

مک بوک ایر ۱۳ اینچی فعلی در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) معرفی شد و مدل ۱۵ اینچی آن هم هفته گذشته در WWDC 2024 رونمایی شد. هر دوی این مدل‌ها در حال حاضر از تراشه M2 استفاده می‌کنند که بر اساس فرایند ۵ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است. انتظار می‌رود تراشه M3 بر اساس فرایند ۳ نانومتری TSMC ساخته شود و در نتیجه بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل توجهی را به ارمغان آورد. البته گورمن اظهار کرده که تراشه M3 احتمالا دارای تعداد هسته‌های پردازنده و گرافیک مشابه تراشه M2 باشد.

تفاوت اصلی مک بوک ایر ۱۵ اینچی در مقایسه با مدل ۱۳ اینچی که قیمت آن از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود، نمایشگر بزرگتر و شش اسپیکر به چهار اسپیکر است. اپل می‌گوید عمر باتری این دو لپ تاپ با هم برابر است و طراحی کلی آنها یکسان است.

گورمن همچنین تکرار کرده که مدل‌های جدید آیمک و مک بوک پرو ۱۳ اینچی با تراشه M3 نیز در حال توسعه هستند. او انتظار دارد که آیمک جدید تا اوایل سال آینده با طراحی مشابه مدل فعلی که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد، معرفی شود.

مک بوک ایر ۱۵ اینچی هم اکنون قابل سفارش است و از سه شنبه ۲۳ خرداد به دست مشتریان می‌رسد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

صرفه‌جویی در شرایط فعلی اقتصادی را از کجا شروع می کنید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما