تبلت پیکسل گوگل سرانجام با ویژگی‌هایی کارآمد برای خانه معرفی شد

اقتصاد ۱۰۰ - با ما همراه باشید تا به صورت جز به جز تمامی مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تبلت جدید گوگل را زیر زره‌بین ببریم.

تبلت پیکسل گوگل سرانجام با ویژگی‌هایی کارآمد برای خانه معرفی شد

به گزارش گروه دانش و فناوری،گوگل سرانجام پس از یک سال شایعات مختلف و لو رفتن تبلت پیکسل‌اش، آن را به طور رسمی رونمایی کرد. این اولین بار از سال ۲۰۱۸ است که این شرکت دوباره یک تبلت را معرفی می‌کند و همچنین اولین بار از سال ۲۰۱۵ است که یک تبلت اندرویدی را عرضه می‌کند.

از قیمت و در دسترس بودن گرفته تا مشخصات و پایه شارژ اسپیکر، در این مطلب همه مواردی را که لازم است درباره تبلت جدید گوگل بدانید، خواهیم داشت.

تبلت پیکسل گوگل ابتدا در استرالیا، کانادا، اروپا، ژاپن، بریتانیا و آمریکا در دسترس خواهد بود و مناطق دیگر هم به مرور می‌توانند پیش سفارش خود را از همین امروز آغاز کنند و سفارش خود را از تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) دریافت کنند.


 

پیکسل تبلت از ۴۹۹ دلار در آمریکا، ۵۹۹ پوند در بریتانیا، ۶۷۹ یورو در سایر مناطق اروپایی و ۶۹۹ دلار کانادا در این کشور برای مدل پایه ۱۲۸ گیگابایتی که داک را نیز همراه خود در جعبه دارد، در دسترس است. لازم به ذکر است که گوگل اصلا نسخه بدون داک این تبلت را ارایه نداده است و همه مدل‌ها در بسته‌بندی دارای داک هستند.

با این وجود می‌توانید یک داک اسپیکر شارژ اصافی را با قیمت ۱۲۹ دلار یا ۱۴۹ یورو خریداری کنید، در حالی که پایه خود تبلت پیکسل حدود ۱۰۹ دلار (۹۹ یورو) قیمت دارد.

بدون شک بارزترین ویژگی تبلت پیکسل، قابلیت اتصال از طریق داک اسپیکر شارژ آن است که در داخل جعبه قرار داده شده است. شما می‌توانید تبلت را روی این داک قرار دهید تا اساسا به یک نوع نمایشگر هوشمند گوگل نست تبدیل شود.


 

داک شارژ این محصول به شما امکان می دهد تبلت پیکسل را شارژ کنید و در عین حال اسپیکرهای قدرتمندتری نسبت به اسپیکرهای تعبیه شده در خود تبلت داشته باشید. در واقع اتصال داک به تبلت پیکسل یک حالت به اصطلاح «هاب» را برای شما فعال می‌کند. این حالت ویژگی‌هایی مانند عملکرد قاب عکس دیجیتال، امکان استفاده از دستیار گوگل بدون باز کردن قفل تبلت و یک پنل خانگی دایمی برای کنترل‌های خانه هوشمند را ارایه می‌دهد. همچنین می‌توانید با یک لمس دقیق، محتوا را از گوشی خود به تبلت متصل ارسال کنید.

یکی از مشکلات اصلی این است که کاربران نمی‌توانند حتی از طریق بلوتوث به صورت بی‌سیم به داک متصل شوند تا از اسپیکرهای قدرتمند آن استفاده کنند! بنابراین اگر این قابلیت را نیاز دارید، احتمالا شما مجبور به خرید یک اسپیکر بلوتوث خواهید بود.

تبلت پیکسل به طور واضح از نظر قدرت با سری پیکسل ۷ برابری می‌کند و پردازنده تنسور جی ۲، ۸ گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ را به همراه دارد.


 

پردازنده تنسور G2 به اندازه تراشه‌های رقیب مانند اسنپدراگون ۸ نسل یک سال گذشته و پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل دو قدرتمند نیست، اما همچنان عملکرد سریعی را در استفاده روزمره و برنامه‌های سنگین ارایه می‌دهد.

علاوه بر این آزمایش‌های سری پیکسل ۷ هم نشان می‌دهد که تنسور G2 برخی از گوشی‌های دارای اسنپدراگون ۸ نسل یک در مورد عملکرد پایدار شکست داده است. ما همچنین انتظار داریم عملکرد کمی بهتر را در این محصول به لطف فرم فکتور بزرگتر و سیستم خنک کنندگی بهتر ببینیم.

نمایشگر بخش کلیدی هر تبلتی است و تبلت پیکسل نیز از این قاعده مستثنی نیست. صفحه نمایش این تبلت ۱۰٫۹۵ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ است. نوع پنل آن ال سی دی است اما این انتخاب از طرف گوگل در فضای تبلت‌های اندرویدی پیشرفته، مورد غیرمعمولی نیست، زیرا دستگاه‌هایی مانند سامسونگ گلکسی تب اس ۸ و وان پلاس پد نیز از نمایشگر ال سی دی استفاده می‌کنند.

در هر صورت صفحه نمایش تبلت پیکسل ۵۰۰ نیت روشنایی را ارایه می‌دهد و از قلم‌های USI 2.0 پشتیبانی می‌کند. بنابراین هنرمندان و یا کسانی که استفاده از قلم را به تایپ کردن ترجیح می‌دهند، باید از این قابلیت راضی باشند. اما باید این را نیز گوشزد کنیم که گوگل قلم رسمی ندارد و شما برای استفاده از قلم باید یک برند شخص ثالث را خریداری کنید.

تبلت پیکسل دارای یک بدنه آلومینیومی و یک پوشش نانو سرامیک است که از جنس چینی الهام گرفته شده است. وقتی این محصول به داک متصل شود، آن را شبیه به Nest Hub می‌کند و در واقع شاید بتوان گفت با خرید یک محصول، دو محصول دریافت می‌کنید.


 

از نظر ورودی و خروجی یک کانکتور چهار پین در پشت برای شارژ اسپیکر، دکمه پاور با اسکنر اثر انگشت یکپارچه، کلیدهای صدا در بالا و یک پورت USB-C در سمت چپ خواهید داشت.

ظرفیت باتری تبلت پیکسل ۷۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت است که برای یک تبلت میزان زیادی محسوب نمی‌شود؛ به عنوان مثال سامسونگ گلکسی تب اس ۸ دارای ظرفیت باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپری است و وان پلاس پد جدیدتر از ۹۵۱۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت باتری بهره می‌برد. البته این را نیز باید در نظر گرفت که تبلت پیکسل طوری طراحی شده که اساسا محصولی است که بیشتر به کار خانه می‌آید تا بیرون از خانه و در خانه نیز هر زمان که لازم باشد آن را به داک متصل می‌کنید.

در مورد شارژ هم باید گفت که با استفاده از کابل شارژ USB-C و یک شارژر مناسب (که در جعبه موجود نیست) با توان ۱۵ وات شارژ می‌شود و البته وقتی تبلت را روی داک بگذارید هم با همان سرعت ۱۵ وات شارژ می‌شود؛ گوگل هیچ نوع پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را نیز برای این محصول در نظر نگرفته است. این شرکت خاطر نشان کرده که با یک بار شارژ کامل دستگاه، می‌توانید انتظار ۱۲ ساعت پخش ویدیو از طریق وای فای (از یوتیوب با کیفیت 1080p) را داشته باشید.

با توجه به اینکه تبلت پیکسل یک تبلت است، نباید انتظار تجربه عکاسی درجه یک را از این محصول داشته باشید. هم در پشت و هم در قسمت جلوی تبلت، دوربین این دستگاه یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/2.0 و اندازه سنسور ۱٫۴ اینچ را دارد.


 

هر دو دوربین نیز دارای فوکوس ثابت هستند، اما تفاوت‌هایی هم وجود دارد؛ برای مثال دوربین جلویی یک ویژگی قاب‌بندی پیوسته (به مانند ویژگی سنتر استیج اپل) دارد که شما را در حین تماس‌های ویدیویی در مرکز کادر نگه می‌دارد، هرچند که این ویژگی بر خلاف آیپدهای اپل فقط به استفاده از داک محدود شده است.

برنامه دوربین تبلت پیکسل همچنین ویژگی‌هایی مانند حالت شب، Long Exposure، Top Shot و +Live HDR را ارایه می‌دهد که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما