برچسب قیمتی تبلت پیکسل گوگل فاش شد

اقتصاد ۱۰۰ - تبلت موردانتظار گوگل یکی از محصولات مقرون به صرفه بازار در مقایسه با رقبا خواهد بود.

برچسب قیمتی تبلت پیکسل گوگل فاش شد

به گزارش گروه دانش و فناوری،همانطور که می‌دانیم، ماه آینده (۲۰ اردیبهشت) کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O گوگل برگزار می‌شود که در طی آن به احتمال زیاد شاهد رونمایی از محصولات جدید این برند شامل گوشی تاشو پیکسل فولد، گوشی میان‌رده پیکسل 7a و تبلت پیکسل خواهیم بود. در حالی که اطلاعات کمی پیرامون اولین تبلت گوگل وجود دارد، افشاگری برجسته به تازگی برچسب قیمتی و کانفیگ‌های تبلت پیکسل را فاش کرده است که خبر از محصولی نسبتا مقرون به صرفه می‌دهد.

افشاگر شناخته‌شده Rolnad Quandt که سابقه بسیار خوبی در افشای اطلاعات مربوط به محصولات عرضه‌نشده دارد، اطلاعات تازه‌ای را درباره تبلت پیکسل به اشتراک گذاشته است. طبق گزارش این افشاگر، تبلت پیکسل در دو کانفیگ حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. البته شایعات قبلی نیز ادعایی مشابه را مطرح کرده بودند. 

این افشاگر در ادامه ادعا می‌کند که برچسب قیمتی پیکسل تبلت به احتمال زیاد بین بازه ۶۰۰ یورو تا ۶۵۰ یورو خواهد بود. البته انتظار می‌رود این تبلت در بازار آمریکای شمالی با قیمت کمتری به فروش برسد چرا که بازار این کشور برای گوگل بازار خانگی به شمار می‌رود و محصولاتی که برای دیگر بازارها عرضه می‌شوند شامل مالیات‌ها و عوارض گمرکی می‌شوند. در نتیجه، این محصولات با قیمت بیشتری در دسترس خریداران غیرآمریکایی قرار می‌گیرند. برای مقایسه، پیکسل ۷ با قیمت ۶۰۰ دلاری روانه بازار آمریکای شمالی شد و با برچسب قیمتی ۶۵۰ یورویی در بازارهای اروپایی عرضه شد. 

در نگاه اول، تبلت پیکسل از نظر قیمتی در رده پایین‌تری از محصولات مشابه بازار قرار می‌گیرد ولی اگر دقیق بررسی کنیم متوجه می‌شویم اولین تبلت گوگل در برابر رقبای قدرتمندی مانند سامسونگ و اپل چندان هم مقرون به صرفه نیست. برای مثال، اپل آیپد ایر که به تراشه M1 و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی مجهز است با قیمت ۷۶۹ یورویی عرضه شده است. از آن سو، آیپد مینی ۶۴ گیگابایتی با تراشه A15 بایونیک نیز از قیمت ۶۵۰ یورویی بهره می‌برد. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی تب اس ۸ که از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک بهره می‌برد نیز با قیمت ۷۰۰ یورویی به فروش می‌رسد. 

شایان ذکر است هنوز مشخص نیست که آیا برچسب قیمتی ۶۰۰ یورویی تبلت پیکسل شامل داک شارژ آن نیز می‌شود و یا این دستگاه به طور جداگانه عرضه خواهد شد. البته اخیرا گزارشی ادعا کرد داک شارژ گوگل که پیکسل تبلت را به یک نمایشگر هوشمند بدل می‌سازد با این تبلت همراه خواهد شد. داک شارژ تبلت پیکسل حدود ۱۱۷ یورو قیمت خواهد داشت. 

در این راستا، تبلت گوگل به تنهایی از برچسب قیمتی ۴۸۲ یورویی بهره خواهد برد که شاید در برابر تبلت‌های قدرتمند اپل و سامسونگ مقرون به صرفه باشد ولی در مقایسه با نمونه‌های هم‌رده که ذکر شد چندان تفاوت فاحشی از نظر قیمت ندارد. یکی از دلایل موفقیت سری گوشی‌های پیکسل گوگل قیمت رقابتی آن‌ها در برابر با دیگر پرچمدارهای بازار است. حالا اما به نظر می‌رسد تبلت پیکسل از این ویژگی مثبت بی‌بهره خواهد بود. 

در نهایت باید اشاره کرد که تبلت گوگل احتمالا از تراشه تنسور G2 برخوردار خواهد بود که با حافظه رم ۸ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. نمایشگر این تبلت موردانتظار ۱۰ اینچی خواهد بود و احتمالا از قلم هوشمند نیز پشتیبانی خواهد کرد. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما