کارمندان اپل از سیری متنفرند و نسبت به آینده آن تردید دارند

اقتصاد ۱۰۰ - گزارش جدیدی از خبرگزاری اینفورمیشن به طور دقیق به بررسی هرج‌ومرج و تنش‌های تیم‌هایی در اپل که بر روی دستیار صوتی سیری و هوش مصنوعی کار میکنند.

کارمندان اپل از سیری متنفرند و نسبت به آینده آن تردید دارند

به گزارش گروه دانش و فناوری،قضیه از این قرار است که «نقص عملکرد سازمانی و فقدان جاه‌طلبی» تلاش‌های اپل برای بهبود سیری و فناوری به‌کاررفته در این دستیار صوتی را تحت تأثیر قرار داده است. از این رو، کارمندان اپل از سیری متنفرند و نسبت به آینده آن تردید دارند.

ناکارآمدی سیری منجر به عقب‌افتادن بیشتر اپل از رقبایی مانند OpenAI، مایکروسافت و گوگل شده‌است‌؛ تا جایی که حتی برخی از کارمندان این شرکت آینده آن را زیر سوال میبرند.

گزارش خبرگزاری اینفورمیشن مبتنی بر مصاحبه با بیش از 30 نفر از کارمندان سابق اپل است که در تیم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی کار می‌کردند. این گزارش در حالی منتشر شد که نیویورک تایمز نیز در اوایل این ماه در گزارشی دیگر توضیح داد که دیتابیس قدیمی سیری در نهایت باعث می‌شود به‌روزرسانی ویژگی‌های اساسی این دستیار صوتی هفته‌ها طول بکشد.

کارمندان اپل از سیری متنفرند و نسبت به آینده آن تردید دارند

جان جیانانندرا، مدیر سابق گوگل، تیم دستیار صوتی سیری را رهبری می‌کند. یکی از مشکلات بزرگی که این تیم با آن مواجه است، حفظ کارمندان است. براساس گزارش خبرگزاری اینفورمیشن، سه نفر از مهندسان تیم سیری اپل شرکت را ترک کردند و به گوگل پیوستند: Srinivasan Venkatachary، Steven Baker و Anand Shukla. این کارمندان در سال 2019 به اپل پیوستند؛ زمانی که اپل استارتاپ Laserlike آنها را خریداری کرد.

آنها روی ویژگی‌های جستجوی سیری کار می‌کردند، اما تحت تأثیر گوگل قرار گرفتند. زیرا این سه مهندس معتقد بودند گوگل مکان بهتری برای کار بر روی مدل‌های زبانی بزرگ یا LLM خواهد بود. این فناوری در حال حاضر از پلتفرم‌هایی مانند گوگل بارد و ChatGPT پشتیبانی می‌کند.

گزارش جدید توضیح می‌دهد که گوگل این سه مهندس را به‌قدری می‌خواست که ساندار پیچای، مدیر عامل آن، شخصاً از آن‌ها برای استخدام در شرکت درخواست کرد. تیم کوک، مدیر عامل اپل نیز سعی کرد آنها را متقاعد کند که بمانند، اما در نهایت موفق نشد.

علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که کارکنان اپل دستیار صوتی سیری را به دلیل عملکرد ضعیف آن مورد تمسخر قرار می‌دهند. در یک دوره زمانی، تیمی که بر روی هدست Reality Pro اپل کار می‌کرد، به قدری از سیری ناامید شد که به ساخت روش‌های جایگزین برای کنترل هدست با فناوری صوتی فکر می‌کرد. اما در نهایت این ایده را کنار گذاشت.

یکی از تنگناهایی که سیری با آن مواجه است این است که مدیران ارشد اپل نسبت به خطاهای آن در پاسخگویی بسیار حساس هستند و محتاطانه برخورد می‌کنند. زیرا همانطور که در رابطه با ChatGPT دیده‌ایم، چنین خطاهایی در پاسخگویی می‌تواند برای پلتفرم دردسرساز شود.

در جلسه‌ای همه جانبه، رهبران تیم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل به بررسی تنش‌ها پرداختند و توافق کردند که اشتباهات قطعاً رخ می‌دهند و این وظیفه آنهاست که مدیران ارشد اپل را در مورد چگونگی بهبود مدل‌های یادگیری ماشینی آموزش دهند. به عنوان مثال، آنها در نهایت موفق شدند که با ایجاد دکمه‌ای به کاربران اجازه دهند تا نگرانی‌ها یا مشکلات مربوط به پاسخ‌های سیری را گزارش دهند و با تیم طراحی آن به اشتراک بگذارند.

در هر حال، حوادث متعددی که سیری را تحت تاثیر قرار داده، منجر به این شده است که کارمندان نسبت به موفقیت این شرکت در توسعه موج بعدی محصولات هوش مصنوعی مبتنی‌بر LLM تردید داشته باشند‌.از طرفی هم رهبران ارشد این شرکت نسبت به خطاهای ChatGPT و سرویس‌های مشابه در چند ماه گذشته واکنش خوبی نشان نداده‌اند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما