اپل سایدلود iOS 17 را فقط در اروپا فعال می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - برای ماه‌ها، افشاگران گفته‌اند که اپل با iOS 17 بارگیری جانبی (سایدلود) اپلیکیشن را در آیفون امکان‌پذیر می‌کند.

اپل سایدلود iOS 17 را فقط در اروپا فعال می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری،مارک ژرمن که قبلاً پیش‌بینی‌های درست زیادی با محوریت اپل انجام داده است، اکنون ادعا می‌کند که سایدلود iOS 17 فقط در اروپا ارائه می‌شود که برای بسیاری از کاربران اپل خبر خوبی محسوب نمی‌شود.

منظور از بارگیری جانبی (sideloading) امکان نصب اپلیکیشن در خارج از فروشگاه رسمی است. در حالی که سیستم عامل اندروید از بارگذاری جانبی پشتیبانی می‌کند، امکان نصب برنامه‌های آیفون در خارج از اپ‌استور وجود ندارد. البته با ترفندهایی می‌توان محدودیت را تا حدودی دور زد و اپلیکیشن‌ها را خارج از فروشگاه رسمی اپل نیز نصب کرد. اما روش چندان مطمئنی برای آن وجود ندارد.

اپل سایدلود iOS 17 را فقط در اروپا فعال می‌کند

اپل با بارگذاری جانبی برنامه‌ها چندان غریبه نیست. زیرا macOS همین حالا نیز از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. کوپرتینویی سال‌هاست که اجازه بارگذاری جانبی در iOS را نمی‌دهد و دلیل آن هم حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربر است.

اپل حتی امسال هم علاقه‌ای به اضافه‌کردن بارگیری جانبی ندارد. اما این‌بار طبق قوانین اروپا باید در سیاست‌های خود تغییراتی ایجاد کند. مارک آلمان معتقد است که اپل احتمالاً در رویداد رونمایی از iOS 17 اشاره‌ای به سایدلود نخواهد کرد. او همچنین درباره دو ویژگی جدید که اپل پوشش خواهد داد، صحبت کرد: تغییراتی در کیف پول و برنامه‌های Find My. او هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه تغییراتی را می‌توانیم در این دو برنامه مشاهده کنیم، ارائه نکرد. اما اپل اخیراً Apple Pay Later و Apple Card Savings را به برنامه کیف پول خود اضافه کرده تا آن را به مقصدی معمولی برای خدمات مالی تبدیل کند.

قبلاً گزارش شده بود که اپل برخی از «ویژگی‌های درخواستی» کاربران آیفون را در iOS 17 گنجانده است. بنابراین، ممکن است در نهایت به شکایاتی که کاربران قدیمی آیفون داشته‌اند، رسیدگی شود.

توسعه‌دهندگان احتمالاً باید هزینه اضافی را برای انتشار برنامه در خارج از اپ‌استور بپردازند. ناگفته نماند که اپل کنفرانس WWDC 2023 را در 15 ژوئن ( 15 خرداد ) برگزار می‌کند و iOS 17 را در آن معرفی می‌کند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما