اپل طرح‌های جدید خود را برای استفاده ۱۰۰ درصدی از مواد بازیافتی اعلام کرد

اقتصاد ۱۰۰ - همین دیروز بود که خبر سرمایه‌گذاری دو برابری اپل را به منظور به صفر رساندن تولید کربن منتشر کردیم، حالا امروز این شرکت از طرح‌های جدید خود در مسیر استفاده ۱۰۰ درصدی از مواد بازیافتی برای محصولاتش خبر داده است.

اپل طرح‌های جدید خود را برای استفاده ۱۰۰ درصدی از مواد بازیافتی اعلام کرد

به گزارش گروه دانش وفناوری، اپل امروز اعلام کرده که به کار خود برای گسترش استفاده از مواد بازیافتی در دستگاه‌های تولیدی‌اش، شتاب بیشتری می‌دهد. اپل اکنون قصد دارد که موارد زیر را تا سال ۲۰۲۵ عملی کند:

  • تمام باتری‌های طراحی شده توسط اپل از ۱۰۰ درصد کبالت بازیافتی تهیه خواهد شد
  • آهنرباهای مورد استفاده در دستگاه‌های اپل با ۱۰۰ درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافت شده ساخته خواهند شد
  • تمام بردهای مدار چاپی طراحی شده توسط اپل از ۱۰۰ درصد آبکاری طلای بازیافتی و ۱۰۰ درصد لحیم کاری قلع بازیافتی استفاده خواهند کرد

این بازه زمانی که اپل آن را تسریع کرده، به لطف تعداد زیادی از تغییراتی که این شرکت در سال‌های اخیر انجام داده است، ایجاد می‌شود. به عنوان مثال استفاده اپل از مواد بازیافتی برای بردهای مدار چاپی توسط یک زنجیره تامین منحصرا بازیافتی طلا در آبکاری برد منطقی اصلی آیفون ۱۳ پیشتاز شد. از آن زمان استفاده از مدارهای ساخته شده با مواد بازیافتی را برای آیپد، اپل واچ، ایرپادز پرو، مک بوک پرو، مک مینی و هوم پاد افزایش داده است. در سال ۲۰۲۲ یک چهارم کبالت موجود در محصولات اپل از مواد بازیافتی به دست آمده که نسبت به سال ۲۰۲۱، حدود ۱۳ درصد افزایش یافته بود و راه را برای انتقال به کبالت ۱۰۰ درصد بازیافتی تا ۲۰۲۵ هموار کرد.

در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۰ درصد از تمام مواد ارسال شده در دستگاه‌های اپل از منابع تجدیدپذیر یا بازیافتی تهیه شده است. این شرکت گفت که این تغییر اپل را به هدف نهایی ساختن تمام محصولات تنها با استفاده از مواد بازیافتی و تجدیدپذیر نزدیک می‌کند و هدف خود را برای خنثی کردن کربن هر محصول تا سال ۲۰۳۰ پیش می‌برد.


 

اپل همچنین اعلام کرد که آزمایشگاه بازیابی مواد آن در آستین تکزاس شروع شده به استفاده از ویدیوهای واقعیت افزوده کرده است که به طور مستقیم روی سطوح کار پخش می‌شود تا به شرکای بازیافت نشان دهد که چگونه دستگاه‌ها را جدا کنند. علاوه بر این، اپل اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ به طور کامل پلاستیک‌ها را از بسته‌بندی‌های خود حذف خواهد کرد. پس از استفاده از جایگزین‌های فیبر برای فیلم‌های صفحه نمایش، روکش‌ها و فوم، ۹۶ درصد از بسته‌بندی اپل بدون پلاستیک است. این شرکت می‌گوید اکنون در حال کار برای جایگزینی برچسب‌ها، لمینیت، لاک و سایر مواد است که ۴ درصد باقیمانده را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما