اپل ۲۰۰ میلیون دلار دیگر برای به صفر رساندن تولید کربن سرمایه‌گذاری می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - اپل سرمایه‌گذاری خود را برای هدف حذف کربن از جو زمین، به دو برابر افزایش داده و شرکای تولید خود را هم تشویق به این کار کرده است.

اپل ۲۰۰ میلیون دلار دیگر برای به صفر رساندن تولید کربن سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری ،اپل امروز اعلام کرد که صندوق بازیابی خود را که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ تاسیس شد، گسترش می‌دهد. صندوق بازگردانی برای پرداخت هزینه‌های پروژه‌های حذف کربن مبتنی بر طبیعت با کیفیت بالا برای محافظت و بازیابی «اکوسیستم حیاتی» طراحی شده است. اپل همچنین می‌خواهد به مقیاس راه حل‌های حذف کربن با دوام برای کسب و کارهایی که قادر به جلوگیری یا کاهش انتشار کربن خود از طریق فن‌آوری موجود نیستند، کمک کند.

اپل تا ۲۰۰ میلیون دلار اضافه‌تر در صندوق بازیابی سرمایه‌گذاری می‌کند که تعهد اولیه ۲۰۰ میلیون دلاری خود را دو برابر می‌کند. این صندوق توسط «Climate Asset Managment» و «Pollination» مدیریت خواهد شد.

با این سرمایه‌گذاری جدید، اپل قصد دارد سالانه یک میلیون تن دی اکسید کربن را حذف کند و در عین حال بازدهی مالی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند. تامین کنندگان اپل که بخشی از این صندوق هستند، می‌توانند از پروژه‌های جدید حذف کربن با تاثیر بالا استفاده کنند. در این خصوص لیزا جکسون معاون محیط زیست، سیاست و ابتکارات اجتماعی اپل گفته:

صندوق بازیابی یک رویکرد سرمایه‌گذاری نوآورانه است که منافع واقعی و قابل اندازه‌گیری را برای سیاره زمین ایجاد می‌کند، در حالی که هدفش ایجاد بازدهی مالی است. مسیر به سمت اقتصاد کربن خنثی، نیازمند کربن زدایی عمیق همراه با حذف عوامل کربن‌زا است و نوآوری‌هایی مانند این می‌تواند به سرعت بخشیدن برای رسیدن به این هدف، کمک کند.

مدیریت دارایی آب و هوا و اپل می‌خواهند روی پروژه‌های کشاورزی پیشرو در طبیعت تمرکز کنند که درآمد حاصل از شیوه‌های کشاورزی مدیریت شده پایدار و همچنین پروژه‌هایی که اکوسیستم‌های حیاتی را که کربن را از جو حذف و ذخیره می‌کنند، حفظ و احیا کنند. اپل می‌گوید که سرمایه‌گذاری صندق بازیابی تابع «استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی دقیق» خواهد بود.

اپل برای فعالیت‌های شرکتی خود به تولید صفر کربن دست یافته است و تامین کنندگان خود را هم تشویق کرده که تا سال ۲۰۳۰ تولید کربن را به صفر برسانند. اپل در نهایت می‌خواهد تمام عملیات مرتبط با شرکت، تا تاریخ ذکر شده بی‌کربن باشد و بیش از ۲۵۰ شریک تولید این شرکت نیز به این امر متعهد شده‌اند.

سرمایه‌گذاری‌های قبلی اپل در صندوق بازگردانی با مشارکت «Conservation International» و «Goldman Sachs» انجام شده است. با کمک اخیر، اپل در تلاش است تا صد و پنجاه هزار هکتار از جنگل‌های کار تایید شده پایدار را احیا کند و از صد هزار هکتار دیگر از جنگل‌های. بومی، مراتع و تالاب‌ها محافظت کند. پیش بینی می‌شود این پروژه‌ها تا سال ۲۰۲۵، سالانه یک میلیون تن دی اکسید کربن را از جو حذف کنند.

 

انتهای پیام

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما چرا همسان‌سازی حقوق‌بازنشستگان تا کنون انجام نشده و وعده آینده داده می شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما