معاون سابق توییتر: ایلان ماسک مثل افراد مست محلی رفتار می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - معاون سابق توییتر پس از اینکه ایلان ماسک کارمند معلول این پلتفرم را مورد ضرب و شتم قرار داد، در مورد رفتارهای مرد پرحاشیه دنیای تکنولوژی اظهار نظر کرد.

معاون سابق توییتر: ایلان ماسک مثل افراد مست محلی رفتار می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل از سخت افزارمگ ،در مصاحبه‌ای با iNews بریتانیا، بروس دیزلی که تا سال 2020 به عنوان معاون این شبکه اجتماعی برای اروپا، خاورمیانه و آفریقا کار می‌کرد، با اشاره به دعوای اخیر ماسک با هارالدور تورلیفسون، مدیر سابق توییتر که مبتلا به دیستروفی عضلانی است، از نحوه برخورد مدیرعامل فعلی این شبکه‌ اجتماعی شدیداً ابراز تاسف کرد. معاون سابق توییتر اشاره کرد که ایلان ماسک تورلیفسون را متهم کرد که از معلولیت خود به عنوان بهانه‌ای برای اینکه هیچ کاری انجام ندهد، استفاده می‌کند. این اظهارات دردناک در نهایت منجر به عذرخواهی ماسک شد.

معاون سابق توییتر ایلان ماسک

دیزلی که در حال حاضر پادکست «بخورید، بخوابید، کار کنید و تکرار کنید» را اداره می‌کند در گفت‌وگو با iNews گفت:

بخش بزرگی از طرز فکر ما در مورد شغل‌هایمان، احساس غرور نسبت به محل کارمان و کاری است که انجام می‌دهیم. هر چه ماسک بیشتر شبیه افراد مست محلی رفتار کند و به کارمندان سابق حمله کند، کارکنان فعلی کمتر افتخار می‌‌کنند که بگویند در آنجا کار می‌کنند.

در حالی که دیزلی سال‌ها قبل از اینکه ماسک مدیریت توییتر را برعهده بگیرد، شرکت را ترک کرد، اعلام کرد که همچنان به همکاران سابقش که در توییتر تحت حاکمیت میلیاردرها مشغول به کار هستند، علاقه دارد. اگرچه بسیاری از آنها احتمالاً تا این لحظه شرکت را ترک کرده‌اند. تعداد افراد واحد کاری دیزلی از زمان روی کار آمدن ماسک در پاییز گذشته، از 8000 نفر به کمتر از 2000 نفر کاهش یافته است.

دیزلی به هرج‌و‌مرج ناشی از تعدیل گسترده نیروی کار اشاره کرد. تنها یک هفته پس از آغاز مدیریت ایلان ماسک، او حدود نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرد. از آن زمان تا کنون، تعداد بیشتری از کارکنان اخراج شدند و استعفا دادند‌. این شرکت در حال حاضر با مشکلات بسیاری روبرو است که برخی از منتقدان تا حدی زیادی آن‌ را به کاهش نیروها نسبت می‌دهند.

یکی از کارکنان فعلی توییتر که نخواست نامش فاش شود به iNews گفت:

وضعیت توییتر مثل یک زودپز است که چیزی نمانده که سوت بکشد. هیچ دستورالعملی در این شرکت وجود ندارد. به هیچ یک از کارکنان احترامی گذاشته نمی‌شود. شفافیت کاری به صفر رسیده و این افتضاح است.

کارمند دیگری نیز به این خبرگزاری انگلیسی گفت:

این یک فاجعه است و به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک صرفا افراد را موقعیت‌هایی قرار می‌دهد تا آن‌ها را به‌کار بگیرد.

دیزلی نیز استعاره بسیار زیرکانه‌ای برای توصیف وضعیت توییتر به‌کار برد :

وضعیت فعلی توییتر شبیه شخصیت‌های کارتونی است که از صخره فرار می‌کند اما بلافاصله سقوط نمی‌کنند. در ابتدا بسیاری از تحلیلگران باور داشتند که تجارت توییتر پر از تنبلی است. در همین راستا، ماسک 75 درصد از کارمندان را اخراج کرد و این داستان هنوز هم ادامه دارد.

دیزلی اضافه کرد: به‌ نظر می‌رسد که حالا مدیرعامل این شبکه‌ اجتماعی به پایین نگاه کرده و متوجه شده است که قانون گرانش زمین درمورد او نیز صدق می‌کند.

به طور کلی، انتقاد از مدیریت و رفتار ماسک با کارکنان افزایش روزبه‌روز افزایش می‌یابد. همانطور که احتمالاً می‌دانید، او به طور علنی با کارگرانی که با او مخالف بودند بحث کرد. علاوه‌ بر این، ماسک به کارکنان گوشزد کرد که باید به شدت کار کنند و یا از کار بیکار می‌شوند. او حتی تخت‌هایی را در دفتر مرکزی توییتر در سانفرانسیسکو قرار داده است تا کارکنان ساعات طولانی کار کنند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما