توییتر میلیون‌ها دلار از حساب‌ های نفرت‌ پراکن درآمد کسب می‌کند

اقتصاد ۱۰۰ - براساس گزارشی جدید، توییتر از بدنام‌ترین کاربران خود درامد میلیون دلاری کسب می‌کند.

توییتر میلیون‌ها دلار از حساب‌ های نفرت‌ پراکن درآمد کسب می‌کند

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ، به بررسی تعامل فعلی این 10 حساب کاربری که شامل فعالیت‌ها و میزان بازدید توییت‌های آنها است، می‌پردازد. این حساب‌ها در گذشته به دلیل انتشار محتوای نفرت‌آمیز و شایعات خطرناک مسدود شده بودند. پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این حساب‌ها از حالت تعلیق خارج شدند. این حساب‌ها متعلق به افرادی پرمخاطب و بسیار پرحاشیه هستند. این گروه شامل افراد ازجمله اندرو تیت، بنیان‌گذار دیلی استورمر، اندرو آنگلین، آنتی‌واکسر برجسته رابرت مالون و گیت‌وی پاندیت می‌باشد.

مرکز CCDH به‌منظور تخمین دسترسی و تعامل این حساب‌ها، نزدیک به 10000 توییت آن‌ها را در یک دوره 47 روزه در دسامبر و ژانویه تجزیه و تحلیل کرد. براساس تحلیل داده‌ها، به‌طور متوسط در هر روز ، توییت‌های این 10 اکانت مجموعاً 54 میلیون دیده می‌شوند. با درنظرگرفتن همین میانگین در طول 365 روز، می‌توان انتظار داشت که بازدید این حساب‌ها در طول یک سال به نزدیک به 20 میلیارد بار برسند.

CCDH اعلام کرد که برای تعیین میزان درآمد تبلیغاتی این حساب‌های خاص در توییتر، سه حساب کاربری جدید در این پلتفرم ساخته که تنها 10 کاربر موردنظر را دنبال می‌کنند. این مرکز متوجه شد که تبلیغات تقریباً به ازای هر 6.7 توییت، یک بار ظاهر می‌شود. سپس، با استفاده از داده‌های شرکت تحلیلی Brandwatch، که تخمین می‌زند که تبلیغات توییتر به‌طور متوسط ​​6.46 دلار به ازای هر 1000 نمایش هزینه دارد. CCDH به این نتیجه رسید که این حساب‌ها در مجموع حدود 19 میلیون دلار درآمد سالانه خواهند داشت.

البته این تخمین‌ها رقم دقیقی از میزان درامد توییتر از حساب کاربران نفرت‌ پراکن ، ارائه نمی‌دهد. اما با همین آمار نیز واضح است که تعداد انگشت شماری از حساب‌های نفرت‌پراکن تا چه حد می‌توانند برای این پلتفرم ارزشمند باشند. علاوبراین، گزارش مذکور نشان می‌دهد که بازگرداندن کاربران پرحاشیه به توییتر، چه مزایایی برای این ایلان ماسک به همراه دارد.

درامد توییتر حساب نفرت‌ پراکن

همه حساب‌های نام‌برده در این گزارش درگذشته برای همیشه در توییتر مسدود شدند. اما ایلان ماسک اعلام کرد که عفو عمومی شامل کاربرانی که قانون را زیر پا نگذاشته‌اند، خواهد شد. بنابراین همه این حساب‌های نفرت‌پراکن دوباره فعال شد. توییتر اخیراً نیز اعلام کرده‌است که به کاربران بیشتری مسدودشده بیشتری اجازه می‌دهد تا نسبت به تعلیق خود درخواست تجدید نظر کنند.

تجارت تبلیغاتی توییتر از زمان تصاحب ماسک ضربه بزرگی خورده‌است. طبق گزارش پلتفرمر، تعدادی از تبلیغ‌کنندگان مشهور از این فعالیت‌ تبلیغاتی خود را در این پلتفرم متوقف کردند. در نتیجه درآمد توییتر چیزی حدود 40 درصد کاهش یافت.

این گزارش همچنین به موارد متعددی اشاره می‌کند که آگهی‌های تبلیغ‌کنندگان برجسته در کنار توییت‌های نفرت‌آمیز کاربران ظاهر می‌شوند. به‌عنوان مثال، تبلیغ Prime Video مستقیماً زیر توییتی از اندرو آنگلین که در آن به زنها توهین می‌کند، نمایش داده‌ می‌شود. این گزارش همچنین به تبلیغ مربوط‌ به لیگ ملی فوتبال آمریکا NFL اشاره می‌کند که مستقیماً در زیر اطلاعات نادرست توییتی در مورد واکسن‌ کووید-19 ظاهر شد.

CCDH می‌نویسد: بررسی‌ها تأیید می‌کند که توییتر تبلیغاتی را در کنار هر یک از حساب‌های سمی موردبحث نمایش می‌دهد؛ علی‌رغم این واقعیت که افراد پشت آن‌ها به تبلیغ دیدگاه‌های نفرت‌آمیز و شایعه‌پراکنی معروف هستند.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما تغییر تیم اقتصادی دولت، چه اندازه به بهبود معیشت مردم کمک می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما