بیز استون: ایلان ماسک فرد اشتباهی برای مدیریت توییتر است

اقتصاد ۱۰۰ - بیز استون، یکی از بنیانگذاران توییتر است که در سال 2017 به این شرکت بازگشت تا روی فرهنگ این پلتفرم کار کند که شامل سیاست‌های تعدیل محتوای توییتر نیز می‌شود.

بیز استون: ایلان ماسک فرد اشتباهی برای مدیریت توییتر است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل ازسخت افزارمگ ،درحال حاضر این سیاست‌ها با مدیریت ایلان ماسک عملاً اجرا نمی‌شوند. به همین دلیل بیز استون، ماسک را مورد طعنه و انتقاد شدید قرار داده‌است. بیز استون در مصاحبه با گاردین گفت: از نظر من، البته ممکن است اشتباه کنم.

استون یکی از چهار نفری بود که به توییتر در عبور از دوران ابتدایی خود کمک کردند. در کنار او جک دورسی، که در نهایت قبل از ترک کامل شرکت در سال 2022، مدیرعامل شد، نوآ گلس و ایوان ویلیامز نیز در این تیم حضور داشتند. استون در سال 2011 توییتر را ترک کرد، اما در سال 2017 به شرکت بازگشت تا روی فرهنگ، انرژی و احساسات این پلتفرم کار کند. پس از آن مشخص شد که وی کار بسیار زیادی روی شیوه‌های تعدیل محتوای توییتر انجام داده است. استون با شور و شوق ظاهر شد و زمانی که او و همکارانش به خاطر اینکه این پلتفرم به محیطی برای آزار و اذیت و نفرت‌پراکنی تبدیل شده، مورد انتقاد قرار گرفتند، واکنش نشان داد.

همه اینطور به ما فشار می‌آورید. واقعاً فکر می‌کنید که این موضوع برای ما اهمیتی ندارد؟ به نظر می‌رسد که شما هیچ اعتمادی به تیم ندارید. همه ما جز مردم هستیم.

بیز استون

انتشار سخنان نفرت‌پراکنانه در توییتر، موضوع بسیار حساسی برای بیز استون است. بنابراین وقتی ماسک تیم بخش امنیت و تعدیل محتوا را لغو کرده و به شخصیت‌های راست‌گرای افراطی، پخش‌کنندگان اطلاعات نادرست و همچنین نئونازی‌ها اجازه بازگشت می‌دهد، توییتر در موضع خطرناکی قرار می‌گیرد. این مورد از اصلی‌ترین دلایلی است که بیز استون، ایلان ماسک را فردی مناسب برای مدیریت توییتر نمی‌بیند.

او به گاردین گفت: ما پیشرفت‌های زیادی در زمینه‌ امنیت و تعدیل محتوا انجام دادیم و حالا همه آنها از بین رفته‌است.

البته مشکل به اینجا ختم نمی‌شود. بر‌اساس گزارش روز پنجشنبه بلومبرگ و به نقل از منبعی داخلی، ایلان ماسک مستقیماً به کارکنان دستور داده‌است تا حساب کاربری یک فعال چپ را مسدود کنند. چاد لودر، محقق شناخته‌شده‌ ضد فاشیست است که موضوعات مربوط به راست افراطی را پوشش می‌دهد. او در تحقیق شورش 6 ژانویه که منجر به دستگیری یکی از اعضای اصلی گروه راست افراطی شد، بسیار تأثیرگذار بود. براساس شایعات، اندی انگو، یک تحریک‌کننده جناح راست، مستقیماً از ماسک خواسته‌بود تا حساب لودر را حذف کند.

بیز استون مدیریت ماسک

استون همچنین از ماسک به‌دلیل ممنوع کردن سخنرانی‌هایی که آن‌ها را بی‌دلیل دوست ندارد، انتقاد کرد. ماسک برای مدت کوتاهی برخی خبرنگاران و همچنین حسابی را که از اطلاعات عمومی برای ردیابی هواپیمای اختصاصی او استفاده می‌کند، ممنوع کرده‌است. البته این حساب با تغییری اجباری 24 ساعته آنلاین است.

استون به گاردین گفت: باید با چیزهایی که آن‌ها را دوست ندارید یا با بودنشان موافق نیستید هم خوب برخورد کنید.

او همچنین منتقد این ماجرا بود که که ماسک چطور با روزنامه‌نگاری ساختگی هدفمند خود که مالک آن را The Twitter Files نامیده‌است، اسنادی علیه برخی از کارمندان توییتر منتشر کرده‌است. البته این اسناد به بمب‌هایی که او میخواست، تبدیل نشدند؛ حداقل در اکثر رسانه‌های خبری اصلی. دورسی، به نوبه خود، از ماسک خواست که به سادگی همه پرونده ها را در اختیار عموم قرار دهد تا تا بتوانند نظر آن‌ها را نیز دریافت کنند. این پیشنهاد از سوی مدیر عامل سابق این پلتفرم، نسبتا معقول به نظر می‌رسد، اما ماسک آن را رد کرده‌است.

همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که که دورسی حامی سرسخت ماسک برای خرید توئیتر بود. در گفتگوهای بین مدیرعامل سابق و فعلی توییتر ، دورسی در مورد اینکه چگونه ماسک می‌تواند سایت را از حالت شرکتی دور کرده و به سمت پلتفرمی غیرمتمرکز سوق دهد، صحبت کرد. ماسک از دورسی درخواست کرد که اگر کار احمقانه‌ای انجام می‌دهم، صدای من باش. دورسی نیز اعلام کرد که به او شما اعتماد دارد. پس از حملات ماسک به مدیریت قبلی توییتر، دورسی مجبور شد از رهبری گذشته خود در این شرکت دفاع کند‌. ماسک در دوران مدیریت خود بسیاری از مدیران دورسی مانند یوئل راث، رئیس سابق بخش امنیت را موردانتقاد قرار داده‌است‌.

انتهای پیام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما