درآمد تبلیغاتی توییتر در ماه دسامبر در حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است

اقتصاد ۱۰۰ - موسسه آماری و تحقیقاتی SMI به تازگی ادعا کرده است که درآمد شبکه اجتماعی توییتر از محل تبلیغات به طور قابل توجهی کاهش داشته است.

درآمد تبلیغاتی توییتر در ماه دسامبر در حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است

به گزارش گروه دانش و فناوری به نقل از جی اس ام ،به نظر می‌رسد توییتر با چالش‌های جدی در زمینه درآمدزایی مواجه شده است چرا که به تازگی گزارشی منتشر شده که اذعان دارد درآمد تبلیغاتی این شبکه اجتماعی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر-دی ۱۴۰۱) در حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. این افت درآمد در حالی گزارش می‌شود که به طور معمول برندهای مختلف بودجه زیادی را صرف تبلیغ محصولات خود در دو ماه نوامبر و دسامبر می‌کنند چرا که بعد از ماه‌های یاد شده تعطیلات سال نو میلادی شروع می‌شود و کاربران به خرید محصولات مختلف می‌پردازند. با این وجود، موسسه تحقیقاتی SMI ادعا کرده است که درآمد تبلیغاتی توییتر در ماه نوامبر و دسامبر به ترتیب در حدود ۵۵ و ۷۱ درصد افت داشته است. 

تحلیلگران علت این کاهش درآمد را سیاست‌های ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، می‌دانند که باعث شده است طیف گسترده‌ای از کاربران نارضایتی خود را از این شبکه اجتماعی اعلام کنند. مرد مشهور ولی پر حاشیه دنیای فناوری ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ توییتر را با پرداخت هزینه هنگفت ۴۴ میلیارد دلار خرید و رسما خود به عنوان مدیرعامل آن معرفی کرد. از آن زمان تا به امروز، ماسک سیاست‌های تازه‌ای برای توییتر تعریف کرده است که شامل سیستم پرداخت برای دریافت تیک آبی (حق اشتراک ماهانه) و برگرداندن برخی از حساب‌های کاربری مسدود شده می‌شود. 

به محض قرارگیری ایلان ماسک در مقام مدیرعاملی توییتر، شرکت‌های برجسته‌ای مانند جنرال موتورز، فایزر، فورد و AMC Networks تبلیغات خود را در توییتر لغو کردند. بعد از آن، حدود ۱۰۰۰ شرکت دیگر نیز قطع همکاری خود با این شبکه اجتماعی را اعلام کردند. لغو تبلیغات شرکت‌های بزرگ در توییتر ضربه‌ای مهلک به این برند وارد کرد چرا که حدود ۹۰ درصد از درآمد کلی توییتر از محل تبلیغات تامین می‌شود. بخش بزرگی از شرکت‌های همکار با توییتر اعلام کرده بودند سیستم پرداخت برای تیک آبی می‌تواند باعث شود افراد سودجو خود را به جای برندهای بزرگ جا بزنند و از کاربران اخاذی کنند. حتی برخی از شرکت‌های خودروسازی نگران هستند اطلاعاتی که با توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود به دست شرکت‌های تحت سلطه ماسک مانند تسلا برسد. 

شایان ذکر است ایلان ماسک در جریان تعدیل نیرو گسترده این شرکت اکثر تیم تبلیغاتی توییتر را اخراج کرد که در میان‌ آن‌ها یک مقام بلند پایه نیز دیده می‌شود. به علاوه، مدیر بخش تبلیغات شبعه انگلیس این برند نیز تنها یک ماه پس از به روی کار آمدن ایلان ماسک از مقام خود استعفا کرد. این اتفاقات مختلف باعث شد تا شرکت‌های همکار با توییتر اعتماد خود را به این شرکت دست بدهند و تصمیم به قطع همکاری بگیرند. 

در نهایت باید اشاره کرد که اکنون که تبلیغات به عنوان اصلی‌ترین راه‌ درآمدزایی توییتر اعتبار خود را از دست داده است، ایلان ماسک در تلاش است راه‌های کسب درآمدی جدیدی را ایجاد کند که از جمله آن‌ها می‌توان دریافت تیک آبی با پرداخت ۸ دلار در ماه و ۱۱ دلار در ماه برای نسخه‌های اندروید / iOS را نام برد. همچنین به تازگی ماسک اعلام کرده است کاربران تنها با پرداختی هزینه‌ای مشخص قادرند به نسخه بدون تبلیغات توییتر دسترسی پیدا کنند. 

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما