جزئیات فنی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه فاش شد

اقتصاد ۱۰۰ -پرچمدار نسل بعدی کوالکام از هسته قدرتمند کورتکس X4‌ بهره خواهد برد و بر پایه فرآیند ۴ نانومتری توسعه داده خواهد شد.

جزئیات فنی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه فاش شد

به گزارش گروه دانش و فناوری و به نقل ازجی اس ام ،به نظر می‌رسد بر خلاف سال قبل، کوالکام امسال برنامه‌ای برای توسعه و عرضه نسخه میان‌نسلی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو موسوم به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل دو ندارد. در این راستا، ظاهرا کوالکام مستقیما به سراغ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه رفته است و در حال ساخت این سخت‌افزار پرچمدار است. حالا براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، برخی از مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه فاش شده است. 

طبق این گزارش که توسط افشاگری به نام RGcloudS به اشتراک گذاشته شده است، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه از کانفیگ هسته مشابه نسل قبلی خود یعنی چینش ۴+۳+۱ بهره خواهد برد. برخی از شایعات قبلا ادعا کرده بودند تراشه پرچمدار کوالکام از کانفیگ هسته ۲+۵+۱ برخوردار خواهد بود. اگر این گزارش درست باشد،‌ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه به یک هسته قدرتمند،‌ سه هسته میانی و چهار هسته کم مصرف مجهز خواهد بود. 

این افشاگر اذعان داشته است تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه بر پایه فرآیند ۴ نانومتری N4P شرکت TSMC توسعه داده خواهد شد. با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد تراشه A17 بایونیک که در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به کار می‌رود و بر پایه فرآیند ۳ نانومتری ساخته می‌شود به تنها تراشه ۳ نانومتری سال ۲۰۲۳ بدل خواهد شد. شایعه شده است که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار که سال ۲۰۲۴ معرفی می‌شود بر پایه فرآیند ۳ نانومتری توسعه داده خواهد شد. 

در نهایت باید اشاره کرد که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه از هسته قدرتمند و اصلی کورتکس X4 بهره خواهد برد. به علاوه، در این گزارش ذکر شده است که هسته اصلی نسخه سامسونگ گلکسی این تراشه از فرکانس ۳٫۷۲ گیگاهرتزی برخوردار خواهد بود. دیگر هسته‌های این تراشه پرچمدار شامل هسته کورتکس A715 و کورتکس A515 می‌شود. در حال حاضر، اطلاعات مربوط به فرکانس این هسته‌ها نامشخص است ولی انتظار می‌رود با گذشت زمان جزئیات فنی بیشتری از تراشه پرچمدار کوالکام در دسترس قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی می کنید در سال 1403 کدامیک از بازارهای زیر با نوسانات کمتر قیمتی روبرو شود؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما