گلکسی زد فولد 5 احتمالا از تراشه 4 نانومتری جدید و محفظه قلم اس پن بهره خواهد برد

نسل جدید سری گلکسی زد فولد با تراشه‌ای معرفی نشده و ناشناس به نام اسنپدراگون 985 عرضه خواهد شد.

گلکسی زد فولد 5 احتمالا از تراشه 4 نانومتری جدید و محفظه قلم اس پن بهره خواهد برد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام ،در حالی که هنوز مدت زمان زیادی تا رونمایی نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ موسوم به گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 باقی مانده است، شایعات مختلفی پیرامون این گوشی‌های تاشو پرطرفدارد منتشر شده است. حالا براساس جدیدترین این گزارش‌ها، نشریه‌ای ویتنامی به نام The Pixelادعا کرده است که محصولات تاشو جدید غول فناوری کره جنوبی با بهبودهای زیادی همراه خواهند بود. طبق گزارش این نشریه، گلکسی زد فولد 5 از تراشه‌ای جدید بهره خواهد برد که بر پایه فرایند 4 نانومتری توسعه داده خواهد شد. به علاوه، پرچمدار تاشو سامسونگ احتمالا به مانند گلکسی اس 22 الترا به محفظه اختصاصی قلم هوشمند اس پن مجهز خواهد بود.

نشریه The Pixelبا ذکر منابع مختلفی اذعان داشته است که نسخه‌ای آزمایشی از گلکسی زد فولد 5 دیده شده است که به پردازنده‌ 4 نانومتری جدیدی مجهز است. نام این تراشه ناشناس اسنپدراگون 985 است که از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. شایان ذکر است برای اولین بار نام این تراشه در این گزارش ذکر شده است و هنوز هیچ اشاره رسمی از سوی کوالکام برای رونمایی تراشه اسنپدراگون 985 منتشر نشده است. قبلا گزارشی توسط ET Newsدر دسترس کاربران قرار گرفته بود که خبر از تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو گلکسی زد فولد 5 می‌داد.

نشریه The Pixelاعلام کرده است که گلکسی زد فولد 5 در مقایسه با نسل قبلی اندکی ضخیم‌تر خواهد بود و از ضخامت 6.5 میلی‌متری بهره خواهد برد. به علاوه، وزن این گوشی نیز مقداری افزایش خواهد داشت. در این راستا، این گزارش ادعا کرده است که دلیل افزایش وزن و ضخامت گلکسی زد فولد 5 وجود محفظه اختصاصی قلم هوشمند اس پن خواهد بود.

در نهایت باید اشاره کرد که براساس گزارش‌های قبلی، گلکسی زد فولد 5 از دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ایزوسل GN3 سامسونگ برخوردار خواهد بود. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی نیز بر عهده دوربین 12 مگاپیکسلی خواهد بود. 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

با واردات خودرو خارجی دست دوم موافقید؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100 : عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اصلاح قیمت‌ها در بازار طلا و سکه طبیعی بود از…

اخبار سلامت

سینما در سینما