محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی پوکو F4

شیائومی اوایل تابستان امسال از گوشی پوکو F4 رونمایی کرد که توانسته در بازار کشورهای مختلف مورد توجه گسترده‌ای قرار بگیرد.

محبوب‌ترین لوازم جانبی شیائومی پوکو F4

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از دیجی کالامگ ،این گوشی از پنل پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد و با توجه به اینکه از گواهی IP53 پشتیبانی می‌کند، تا حدی در برابر نفوذ قطرات آب می‌تواند از خود مقاومت نشان دهد. در پنل جلویی آن شاهد نمایشگر ۶.۶۷ اینچی هستیم که مبتنی بر پنل AMOLED است و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ را ارائه می‌دهد. حداکثر روشنایی نمایشگر به ۱۳۰۰ نیت می‌رسد و بنابراین زیر نور خورشید به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. بر روی این نمایشگر شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ تعبیه شده است.

قلب تپنده‌ی آن اسنپدراگون ۸۷۰ است که این یعنی از این نظر تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد. در ماژول دوربین در کنار دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، از دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده شده است. در ضمن نباید دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی را از قلم بیندازیم. انرژی پوکو F4 از طرف باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از سرعت شارژ ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند.

برند بادیگارد کاورهای باکیفیتی را برای گوشی‌های مختلف تولید می‌کند و به همین خاطر این مدل توانسته به لیست پرفروش‌ترین لوازم جانبی پوکو F4 در دیجی‌کالا راه پیدا کند. در همان نگاه اول طراحی خاص این قاب توجه را جلب می‌کند و در عین حال مقاومت بالایی را برای گوشی به ارمغان می‌آورد. همانطور که می‌توانید ببینید، از این کاور می‌توانید به عنوان استند گوشی هم استفاده کنید تا برای کارهایی مانند بازی کردن و فیلم تماشا کردن با تجربه‌ی بهتری روبرو شوید. در ضمن نباید بخش مغناطیسی قرار گرفته در مرکز پنل پشتی را از قلم بیندازیم که این یعنی به راحتی می‌توانید آن را به هولدر ماشین وصل کنید. اگر نگرانی زیادی بابت آسیب رسیدن به دوربین‌ها دارید، می‌توانید از درب کشویی مربوط به ماژول دوربین بهره ببرید. این قاب در رنگ‌های متنوع به فروش می‌رسد و با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید.

قاب‌های سیلیکونی طرفداران زیادی دارند ولی معمولا از نظر ظاهری تفاوت چندانی بین آن‌ها دیده نمی‌شود. این نوع قاب‌ها به لطف نرمی و انعطاف‌پذیری که ارائه می‌دهند، حس خوبی به کاربران منتقل می‌کنند و از سوی دیگر می‌توانند به خوبی از گوشی محافظت کنند. اما مهم‌ترین تفاوت کاور سامورایی مدل Uflax با دیگر مدل‌های موجود در بازار، طراحی خاص پنل پشتی آن است که بافت خاصی دارد و در لبه‌های کناری هم از بافت متفاوتی استفاده شده است. این قاب در رنگ‌های متنوع به فروش می‌رسد که همگی مات هستند و به همین خاطر لازم نیست نگران جذب اثر انگشت باشید. از سوی دیگر باید به برش دقیق مکان‌های مربوط به پورت‌ها و حفره‌ها اشاره کنیم که برای دسترسی به آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کنند. در بخش داخلی یک بافت پارچه‌ای قرار گرفته تا هم گوشی به محکمی درون قاب قرار بگیرد و هم اینکه هیچ خط و خشی بر روی بدنه ایجاد نشود.

برخی کاربران صرفا به دنبال قاب‌هایی هستند که جلوی بروز خط و خش روی بدنه را بگیرند و مقاومت در برابر ضربات برای آن‌ها اهمیت زیادی ندارد. قاب‌های بسیار سبک و باریک مورد توجه این دسته از کاربران قرار می‌گیرند و کاور سامورایی مدل Scaly هم از همین دسته قاب‌ها محسوب می‌شود. این کاور از پلاستیک سخت ساخته شده و به همین خاطر برای استفاده از آن باید کمی مراقب باشید. همچنین به لطف بافت خاصی که دارد، وقتی آن را در دست می‌گیرید حس خوبی به شما منتقل می‌کند. البته همانطور که گفتیم این کاور اصلا مناسب حفاظت در برابر ضربات نیست ولی به‌خوبی در برابر خط و خش محافظت می‌کند.

این قاب در عین حال که نرم است، مقاومت بسیار بالایی ارائه می‌کند. برای این قاب از ماده‌ی TPU استفاده شده که دوام خوبی دارد و تا مدت‌ها بدون نگرانی بابت آسیب رسیدن به گوشی می‌توانید از آن بهره ببرید. برخی قاب‌ها بعد از مدتی استفاده شکل و شمایل خود را از دست می‌دهند و حتی برخی از آن‌ها در بخش‌هایی از بدنه دچار رنگ‌پریدگی می‌شوند. ولی کاور سامورایی مدل AF چنین مشکلی ندارد. به لطف برآمدگی‌های دور لنز گوشی و همینطور اطراف نمایشگر، در صورتی که گوشی از دستتان به زمین بیفتد، احتمال آسیب رسیدن به بخش‌های مختلف آن کاهش پیدا می‌کند. 

در صورتی که به استفاده از کاورهای شفاف علاقه‌ای ندارید ولی از سوی دیگر می‌خواهید تا حدی از طراحی پنل پشتی گوشی را نشان دهید، بهتر است از قاب‌های دارای پنل پشتی مات بهره ببرید. کاور سامورایی مدل Specter یکی از بهترین قاب‌ها با پنل پشتی مات محسوب می‌شود. اول از همه باید بگوییم که پنل پشتی مبتنی بر پلاستیک سخت است و به همین خاطر با قاب انعطاف‌پذیری سروکار ندارید. در ضمن باید به برآمدگی اطراف نمایشگر اشاره کنیم که این یعنی در صورتی که گوشی از سمت لبه‌های نمایشگر به زمین بیفتد، میزان آسیب وارد شده بسیار کم خواهد بود. همچنین به لطف همین مات بودن پنل پشتی، وقتی گوشی را در دست می‌گیرید، حس خوبی به شما منتقل می‌شود و همچنین لازم نیست نگران جذب اثر انگشت بر روی کاور باشید. در نهایت نباید وزن بسیار پایین آن را از قلم بیندازیم.

در همان نگاه اول، این کاور از محافظت بالا در برابر ضربات خبر می‌دهد. تمام لبه‌های این قاب با ارتفاع قابل توجهی گوشی را در بر می‌گیرد که به لطف انعطاف‌پذیر بودن لبه‌ها، به راحتی می‌توانید گوشی را درون قاب قرار دهید یا اینکه قاب را از گوشی جدا کنید. همچنین انعطاف‌پذیری دور کاور باعث میشد در صورت سقوط گوشی روی زمین شوک ناشی از ضربه در همه زوایای کاور پخش شده و آسیبی به گوشی وارد نشود. در پنل پشتی آن شاهد یک حلقه نگه‌دارنده هستیم که هم می‌توانید انگشت خود را درون آن قرار دهید یا اینکه به عنوان استند از این حلقه بهره ببرید. در مرکز پنل پشتی آهنربای باکیفیتی تعبیه شده که به همین خاطر با خیال راحت می‌توانید گوشی را به هولدر ماشین وصل کنید.

برخی کاربران که به شدت نگران آسیب رسیدن به گوشی خود هستند، به جای استفاده از کاورهای معمولی، به بهره‌گیری از کیف کلاسوری روی می‌آورند. این نوع کیف‌ها به طور کامل از دور تا دور گوشی محافظت می‌کنند و بنابراین حتی اگر گوشی از سمت نمایشگر به زمین بیفتد، دچار هیچ آسیبی نمی‌شود. این کیف از چرم مصنوعی و پلاستیک سخت ساخته شده و چرم مصنوعی موردنظر بافت فوق‌العاده و جذابی دارد. با توجه به اینکه این محصول در رنگ‌های متنوعی به فروش می‌رسد، با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید. همچنین باید به محافظ کشویی دوربین هم اشاره کنیم که این یعنی حتی به دوربین هم هیچ آسیبی وارد نخواهد شد. 

برند نیلکین نیازی به معرفی ندارد و کاورهای بسیار جذاب و مقاومی را برای انواع و اقسام گوشی‌ها تولید می‌کند که این قاب‌ها معمولا با قیمت بالایی در بازار فروخته می‌شوند. این قاب هم از درب کشویی برای ماژول دوربین بهره می‌برد و بنابراین زمانی که به دنبال عکاسی و فیلمبرداری نیستید، می‌توانید این درب کشویی را در جلوی ماژول دوربین قرار دهید تا در صورت وارد شدن ضربه؛ آسیبی به آن نرسد. همچنین پنل پشتی آن هم بافت خاصی دارد و به همین خاطر زمانی که قاب را لمس می‌کنید، حس خوبی به شما منتقل می‌کند.

در نهایت باید به یکی از محبوب‌ترین کاور‌های نیلکین بپردازیم که وزن و ضخامت بسیار کمی دارد و از پلاستیک سخت ساخته شده است. به دلیل همین عدم انعطاف‌پذیری، باید با دقت گوشی را درون آن قرار دهید و برای جدا کردن هم اگر مراقب نباشید، ممکن است بخشی از قاب بشکند. اما با وجود ضخامت و وزن پایین، به خوبی در برابر ضربات از گوشی محافظت می‌کند. نقاط برجسته روی قاب علاوه بر عدم جذب لک باعث می‌شود اصطکاک کافی در دستان کاربر فراهم شود و از نشستن گرد و غبار، سایش، لغزیدن، لیز خوردن و افتادن گوشی ممانعت به عمل می‌آورد. بنابراین اگر به دنبال یک قاب سبک و باریک با مقاومت بسیار بالا هستید، خرید این قاب را توصیه می‌کنیم که البته به هیچ عنوان قاب ارزان‌قیمتی محسوب نمی‌شود.

با توجه به اینکه نمایشگر گوشی حساس‌ترین بخش در برابر ضربات محسوب می‌شود، در نتیجه بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از یک گلس محافظ برای نمایشگر گوشی استفاده کنند. این گلس محافظ با پوشش کامل نمایشگر گوشی، از آن در برابر ضربات و خط و خش به خوبی محافظت می‌کند. همچنین نصب و جداسازی آن هم به راحتی صورت می‌گیرد. اگر هم نگران کاهش قدرت تاچ نمایشگر و کاهش کیفیت هستید، خوشبختانه این مدل در این زمینه مشکلی ایجاد نمی‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک گلس محافظ باکیفیت برای نمایشگر پوکو F4 هستید، این محصول که یکی از پرفروش‌ترین لوازم جانبی برای این گوشی است، می‌تواند به خوبی نیازهای شما را برطرف کند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما