اپل در سال ۲۰۲۴ مک بوک ایر با نمایشگر اولد عرضه خواهد کرد

طبق گزارش راس یانگ تحلیلگر و افشاگر خوش سابقه صنعت نمایشگر، اپل قصد دارد تا در سال ۲۰۲۴ مک بوک ایر را به همراه چند دستگاه دیگر با صفحه نمایش اولد روانه بازار کند.

اپل در سال ۲۰۲۴ مک بوک ایر با نمایشگر اولد عرضه خواهد کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری اقتصاد ۱۰۰ و به نقل از جی اس ام، به گفته راس یانگ مشاور صنعت نمایشگر و افشاگر معروف که در گذشته بارها اطلاعات دقیقی در مورد محصولات آینده اپل به اشتراک گذاشته است، اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۴ مدل‌های جدید مک بوک ایر ۱۳ اینچی، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی و آیپد پرو ۱۱ اینچی را با صفحه نمایش اولد عرضه کند. یانگ آخرین اطلاعات خود را در این خصوص روز یکشنبه در توییتی به اشتراک گذاشت.

او جزییات بیشتری در این مورد را عنوان نکرده، اما پیش‌تر گفته بود که هر سه این دستگاه‌ها دارای نمایشگر اولد «دو پشته» با دو لایه قرمز، سبز و آبی برای افزایش روشنایی و مصرف کمتر انرژی خواهند بود؛ یانگ این را هم گفته بود که این محصولات از نمایشگر پروموشن با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند.

مدل‌های ۲۰۱۷ و جدیدتر آیپد پرو در حال حاضر دارای نمایشگر پروموشن با نرخ بروزرسانی ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز هستند، در حالی که ویژگی پروموشن برای مک بوک ایر، قابلیتی جدید خواهد بود. اپل در سال ۲۰۲۱ ویژگی پروموشن را با محدوده ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز به مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی هم اضافه کرد.

در حال حاضر هیچ مک یا آیپدی با نمایشگر اولد وجود ندارد. جدیدترین مدل‌های مک بوک ایر و آیپد پرو اپل مجهز به نمایشگرهای LCD هستند، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی دارای نور پس زمینه mini-LED برای افزایش روشنایی و نسبت کنتراست یک میلیون به یک بهبود یافته است. برخلاف نمایشگرهای LCD که دارای تکنولوژی mini-LED هستند، نمایشگرهای اولد دارای پیکسل‌های خود تابنده هستند و نیازی به نور پس زمینه ندارند که به دستگاه‌ها نسبت کنتراست و عمر باتری بهتر را هدیه می‌دهد.

راس یانگ مدیر عامل مشاوران زنجیره تامین نمایشگرها (DSCC) است؛ او در گذشته به طور دقیق فاش کرده بود که دستگاه‌هایی مانند آیفون ۱۳ پرو و مک بوک پرو دارای ویژگی پروموشن خواهند بود، همچنین افشای صفحه نمایش ۸٫۳ اینچی آیپد مینی نسل ششم و صفحه نمایش بزرگتر مک بوک ایر جدید ۱۳٫۶ اینچی، به او سابقه بسیار موفقی در مورد افشای اطلاعات مربوط به محصولات اپل داده است.

 

منبع : جی اس ام

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

به نظر شما عملکرد تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی تاکنون چگونه بوده است؟

.

طلا و جواهر اقتصاد 100: مدتی است موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش معاملات طلا چالش‌هایی را در فضای مجازی به دنبال…

اخبار سلامت

سینما در سینما