به گزارش اقتصاد 100،

دیروز 6 میلیون گوشی موبایل فروخته شد ! / فقط 700 میلیون توئیت روز گذشته منتشر شد

اقتصاد100: همین امسال بیش از 226 میلیون کامپیوتر تولید و با وجود حضور بیش از 5 میلیارد و 540 میلیون کاربر در اینترنت، روز گذشته بیش از 227 میلیارد و 400 میلیون ایمیل ارسال شده است کمااینکه بیش از 6 میلیون گوشی نیز فقط دیروز فروخته شده است.

دیروز 6 میلیون گوشی موبایل فروخته شد ! / فقط 700 میلیون توئیت روز گذشته منتشر شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد100: حس امنیت روزانه شکل جدیدی به خود می گیرد. حس رفاه اجتماعی نسل به نسل متفاوت می شود. دیدگاه انسان ها سال به سال نسبت به سبک زندگی تغییر می کند و این تفاوت دیدگاه چنان سرعتی دارد که جامعه شناسان و مدیران استراتژیک کشورها از سرعت تغییر جا می مانند.

به طور مثال برای نسل نوجوان و جوان و حتی کودک امروز داشتن گوشی موبایل به روز از داشتن لباس نو و نان شب اهمیت بیشتری دارد و خرید یک گوشی موبایل جدید آنها را از هر وسیله سرگرمی یا بازی دیگر بیشتر ذوق زده می کند. ذوقی که  شاید اکثریت سیاستمداران امروز جهان مفهوم آن را آنچنان که باید متوجه نمی شوند. حس امنیت یک جوان امروزی شاید این باشد که دلهره افتادن و شکستن گوشی موبایل خود را نداشته باشد ترسی که در جامعه های کم توان مالی و قشر ضعیف مالی مثلا ایران وجود دارد . زیرا افتادن گوشی موبایل و ضربه دیدن آن یعنی خرجی که شاید توان پرداخت آن را نداشته باشند و امنیت روحی و روانی و مالی و آرامش زندگی آنها را برهم می زند.  

تغییر جهان باید مورد توجه قرار گیرد. با تغییر باید سیاستمداران خود را به روز کنند. زیرا اگر به جای به روزرسانی به فکر محدودیت باشند از همان جایی ضربه وارد می شود که محدود شده است. زیرا تکنولوژی راه خود را پیش می برد و روزنه ورود به آن سوی در بسته را پیدا می کند.

این روزها عشق جوانان کف دستشان است

علم و فناوری به اوج خود رسیده و روز به روز شاهد شگفتی های علمی در جهان هستیم به گونه ای که می توان اعتراف کرد که همه چیز در کف دست ماست. مصداق های عینی فناوری نیز مثل گوشی، کامپیوتر، تلویزیون، ماشین های برقی و.... هستند که توانسته اند تغییرات بزرگی در زندگی روزمره ما ایجاد کنند.

این روزها،یکی از مهم ترین و کلیدی ترین محصولات دست بشر در حوزه فناوری که نقش بسزایی در زندگی انسان ها دارد، بدون شک گوشی تلفن همراه  است و شرکت های بزرگی در جهان، روز به روز در راستای توسعه و جدید کردن آن با یکدیگر رقابت دارند تا بتوانند بازار آن را بدست آورند. این در حالی است که وقتی دو دهه قبل تلفن همراه وارد ایران یا بسیاری از کشورهای جهان شد، تنها به عنوان دستگاهی برای شماره گیری و تماس استفاده می شد. اما در همین مدت، شرکت ها تولید کننده تلفن همراه به گونه ای این محصول را ارتقا دادند که نه تنها شما می توانید با آن تماس داشته باشید بلکه این امکان را دارید در سریع ترین زمان ممکن به وسیله اینترنت، اطلاعاتی را بدست بیاورید که در بسیاری از کتابخانه ها پیدا نمی شوند و همچنین دوست هایی را پیدا کنید که هیچ وقت شاید امکان رویارویی شما با یکدیگر وجود نداشته است و.....

پس بدون شک اگر هرم مازلو را که نیازهای اولیه انسان در آن یاد شده است را بخواهیم دوباره بازنویسی کنیم، بدون شک یکی از حیاتی ترین نیازهای هر انسان امروزی به غیر از خوراک و پوشاک و... حتما تلفن همراه خواهد بود.

 این روزها با آنلاین شدن بسیاری از کلاس های درسی و آموزشی و گسترده شدن فضای مجازی، داشتن گوشی برای نوجوانان و جوانان یک مسئله ضروری است که اگر خطری وجود آن را تهدید کند، گویی امنیت آن فرد به خطر افتاده است. باید پذیرفت که همه نمی‌توانند لپ‌تاپ یا کامپیوتر بخرند و گوشی نیز می تواند نقش همان وسایل را برای اشخاص ایفا کند.

نوجوان و جوانان وقتی تلفن همراه خوب داشته باشند می توانند از آن برای سرگرمی های خود مثل فیلم، بازی، شبکه های اجتماعی و... استفاده کنند و در دنیایی که عملا هیچ تفریح سرگرم کننده ای برای بلند مدت وجود ندارد، خود را سرگرم کنند. کمااینکه شرکت های زیادی نیز از این مسئله بهره جسته و به توسعه اپلیکشن ها و برنامه ها پرداخته اند تا بتوانند افراد بیشتر را جذب کنند و همین مسئله نیز باعث بیشتر پایبند شدن جوانان است.

می توان نتیجه گرفت که تلفن‌ همراه برای نسل جوان ما نه تنها موهبت است بلکه لعنت نیز هست. و منظور ما نیز از لعنت، همان نداشتن حس امنیت برای از دست رفتن گوشی است. چون بسیاری توانایی به روز کردن آن را ندارند یا حتی اگر مدل جدید تری خریداری کنند باز دائم با ترس از دزدیده شدن آن زندگی می کنند که عملا احساس امنیت را از آنها گرفته است.

 این در حالی است که گوشی می تواند با کمک رشد روزافزون نفوذ اجتماعی و ایده های جدیدی که در ذهن جوانان شکل می گیرد، نقش شگفت انگیزی در کشورمان ایران داشته باشد و به وسیله آن کسب و کارهای جدیدی راه بیافتد، افراد بتوانند به جدید ترین مطالعات روز دنیا دسترسی پیدا کنند، اگر فکر می توانند توانایی ویژه ای دارند در بعضی از شبکه های اجتماعی که اتفاقا در حوزه کاری است، با دیگران ارتباط بگیرند و.... اما وقتی یک فرد نتوان به راحتی آن را خریداری کند یا دائم ترس از دست دادن آن را داشته باشد بدون شک توان فکر کردن و راه انداختن یک کسب و کار، یاد گرفتن آموزش های روز دنیا و.... را از دست خواهد داد.

 فلذا باید دولت مردان ما در ایران بجای افزایش محدودیت و کنترل کردن، به سمتی بروند که همه مردم بتوانند به بروز ترین و جدید ترین مدل های تلفن همراه و حتی لپ تاپ و کامپویتر دسترسی داشته باشند تا بتوان در جهت رشد و پیشرفت کشور اقدامات موثری انجام دهیم. بدون شک در این میان مشکلات و معایبی نیز وجود دارد اما وقتی نکات مثبت این مسئله بیشتر از نکات منفی آن است ما باید به مردم اعتماد کرده و اجازه دهیم تا آنها خود تصمیم بگیرند که از تلفن همراه می خواهند چه استفاده کنند.

ارسال بیش از 227 میلیارد و 400 میلیون ایمیل در یک روز

بهتر است هرروز به آمارهای مختلف جهانی نگاهی بیاندازند تا بدانند هرچه ما به دنبال محدودیت باشیم، دنیا اما مسیر خود را ادامه می دهد و آینده بدون شک متعلق به کسانی است که آزادی انتخاب بیشتری دارند. شاید فکر کنید این روزها در جهان دیگر کسی از ایمیل استفاده نمی کند اما باید بدانید که همین امسال بیش از 226 میلیون کامپیوتر تولید شده و با وجود حضور بیش از 5 میلیارد و 540 میلیون کاربر در اینترنت ، روز گذشته بیش از 227 میلیارد و 400 میلیون ایمیل ارسال شده است.

فقط 700 میلیون توئیت روز گذشته منتشر شد

همچنین با وجود گسترش فضای مجازی به خصوص رشد شبکه های اجتماعی مثلا توییتر فقط روز گذشته بیش از 700 میلیون توییت شده است ما شاهد نوشته شدن، بیش از 7 میلیون پست وبلاگ بوده ایم این در حالی است که فقط همین امروز نزدیک 6 میلیون تلفن همراه فروخته شده است بنابراین اگر ما این امکان را برای جوانان خود فراهم نکنیم تا به تلفن همراه و کامپیوترهای به روز دنیا دسترسی نداشته باشند، بدون شک بازنده خواهیم بود.

 

 

 

وبگردی

ارسال نظر

 

نظرسنجی

پیش بینی شما از قیمت خودرو در هفته های پیش‌رو چیست؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما